Mammahjärtat blöder..

Vet inte om det har med alla hormoner som kryper runt i min kropp men då det kommer till Leia´s nya förskola så ger den mig en sån dålig magkänsla så att som idag så bröt jag ihop då jag kom hem..



                                                                  (bild lånad från google)


Ringde Jarkko och även han har ju haft lite synpunkter på den och visst Leia har bara gått en månad och dom säger ju att allt går så bra mm under dagarna, men jag undrar vad dom menar med bra igentligen??

Varje lämning och hämtning är en stor ångest för mig då jag verkligen tycker deras bemötande oavsett om det är Leia´s pedagoger eller någon annans avdelning suger rent ut sagt..

Dom kommer inte direkt fram till Leia och tar emot henne vid ankomsten och dom visar inget större intresse av att berätta om dagen eller för den delen säga hej då då vi hämtar henne, som igår då dom var ihopslagna på gården och Leia´s pedagoger lyste med sin frånvaro, ja då hade jag kunnat plockat med mig Leia utan att någon lagt märke till det för dom andra avdelningarnas pedagoger verkar som sagt ha noll koll på vem jag överhuvudtaget är och vem Leia är för den delen:-(

Nä jag saknar hennes gamla förskola och jag skulle kunna flytta tillbaka till västerhaninge bara för att få tillbaka Leia dit.. Oavsett om det var pedagoger från andra avdelningar vid lämning och hämtning så tog dom verkligen emot Leia och mig  så man behövde aldrig stå där med en ångest i magen för att man skulle lämna Leia just till dom..Jag kunde gå till jobbet utan dåligt samvete och nu känns det som att jag snartt låter Leia var hemma med mig istället..

Jag vet att det är rörigt i vissa situationer och vissa dagar så kanske man inte har den där tiden och att det kan se dåligt ut för oss utomstående, men varje dag känns det såhär, varje dag får man nästan dra ur dom ett hej..

Jag begär inte att dom ska se mig, men se för fan min dotter, ge henne det mottagande som varje barn behöver vid lämningarna, för det är inte så att det är flera som lämnas vid samma tidpunkt då vi kommer utan det är bara Leia så då kanske en av pedagogerna skulle kunna ta sig tid att fråga hur hon mår mm.. Hon har som sagt bara gått en månad och jag tycker dom har agerat så här sen första dagen..

Nu verkar det ju ändå enligt deras utsago att Leia trivs mm men jag vet inte, på senare dagar så har Leia börjat protestera och vill inte gå dit och jag är verkligen medveten om att barn har sina perioder och flytt och bebis påverkar alldeles säkert också dessa situationer, men jag kan ju inte komma ifrån att min magkänsla säger något och i samband med Leia´s helt plötsliga vägra förskolan humör så känns det inte bra:-(

Bröt som sagt ihop idag och ringde Jarkko och nu ska vi ge dom lite mer tid för att se hur det utvecklas, men jag kommer även samtidigt kolla upp några andra förskolor här i krokarna och sen ta ett beslut om Leia ska byta efter sommaren.. Jag kan som jag känner nu inte alls känna att jag vill skola in vårt nya tillskott där och just nu bryr jag mig inte om jag får en liten gångväg till förskolan, jag vill få tillbaka den där *braiga* magkänslan som jag hade under förskoletiden i Västerhaninge..

Nä vi får väl se hur detta kommer att utvecklas??


Kommentarer
Postat av: Mia

Usch vad jobbigt att du känner så inför dotterns förskola. Jag hoppas verkligen att det blir bättre med tiden och att du kan få en god magkänsla inför hämtningar o lämningar. Kanske du kan påpeka hur du känner och därmed få en bättring, genom att vara öppen mot pedagogerna? Jag studerar själv till pedagog och brukar jobba en del på förskola och jag tror att man behöver lite feedback ibland från föräldrarna för att fortsätta utvecklas inom yrket! Stå på dig och lycka till!!

2010-03-24 @ 19:04:58
URL: http://littlepaloma.blogg.se/
Postat av: Linda

Usch, vad tufft för er! Om jag skulle känna så så skulle jag också leta efter andra alternativ... Man ska ju känna sig trygg med sitt val av förskola. Ni ska inte ha utvecklingssamtal eller så snart där ni kan ta upp hur ni känner? Hoppas det löser sig!

2010-03-24 @ 20:41:13
URL: http://miss-misschief.blogspot.com/
Postat av: Linda

Be att få prata med en av hennes fröknar.

Säg precis som du känner!

Är lika viktigt att du ska trivas som Leia!

Hon kan ju känna av att du inte har ett förtroende för dagispersonalen och blir knepig av det med.



Vilma är ju med lite knepig just nu vill jag lova:-)

MINI tonåring?! ojoj vilket hemska saker en så söt mun kan kläcka ur sig hahaaa:-)



Nej men prata med personalen. Eller gå till chefen?



Annars se er omkring finns en massa förskolor härom kring.

Är rätt nöjd med barnens fsk, Planket.

Den ligger vid Råcksta tunnelbana.

Du kan be att få komma på besök på olika förskolor och känna efter:-)



KRAM!

2010-03-25 @ 19:04:07
URL: http://mammasalsklingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0