Aj aj aj...

Blev som sagt en ordentlig städning igår och det kastades en hel del från Leia´s rum och nu går det faktiskt att vara därinne utan att man får panikångest över att saker ligger precis överallt..

Måste dock inse att bara för att jag går hemma hela dagarna nu så har min kropp kraftiga begränsningar över vad den klarar, kunde knappt gå då jag väl var klar och jag får nog hålla mig till att dammtorka och sånt medans Jarkko får ta golven, kan ju inte bli helt invalidiserad bara för att man ska ha lite städat härhemma.

Nä då får det ligga lite skit i hörnen ändå:-)



Solen lyser ute och det är lördag och det första man fick höra från Leia då hon vaknade, eller för den delen även i sin nattyrning det var vilken dag det var idag??

- Är det lördag idag??? En trött Leia..

- mmm. En ännu tröttare mamma vid sexsnåret kanske.

- Idag så ska jag få handla lördagsgodis. en snabbt pigg Leia.

- Mmm. säger en fortfarande lika trött mamma som inser att snart måste jag kliva upp för att fram till vi kommit till en affär få höra om det där jäkla lördagsgodiset:-)

Är ju helt klart vårt eget fel som börjat ge henne detta lördagsgodiset, men om sanningen ska fram så är det inte själva ätandet som är viktigt för henne utan ritualen att få plocka i en alldeles egen påse och känna sig lite stor:-)

Och sen har jag banne mig ingen sockerhysteri för mitt barn, hon får i sig en allsidig kost härhemma och lite socker gör henne varken fet eller ger henne hål i tänderna.

Klart hon då ska få ha sin lilla lördagsritual som hon ser framemot hela veckan:-)









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0