5 Veckor..

I måndags så blev Dylan 5 veckor och det firades med en sista väg och mätdag hos sin favvo bvc-V:-)

Kommer ju vara borta hela juli eventuellt så det är ett tag till nästa träff och då är det tvåmånaderskollen som blir lite senare för oss iom semestern, men det gör ju inget - är inte så orolig att något ska vara fel på vår lillkrabat...

Har ju iallafall tagit ett beslut att endast delamma då jag inte verkar ha så det räcker för Dylan eller så är det helt enkelt att han inte greppar det här med att amma för oftast är det bråk och misströstan för hans del och eftersom jag redan har en ångest över allt annat och även ångest som dyker upp vid just amningen och har så gjort sen början så har nu både bvc-V och psykologen jag börjat träffa pga min förlossningsdepression rått mig till att göra det som känns bäst i just denna situation för både mig och Dylan..

Dylan är mer nöjd då han får ersättning och går dessutom upp bra i vikt då- jag mår bättre av att veta att jag kan ge han ersättning om han bråkar vid bröstet så nu kör vi först lite amning sen ersättning för att göra han mätt och belåten sen får han om han vill avsluta med lite amning för mysets skull..Nattetid ammas han oftast endast och det beror väl mest på min trötthet, men märker jag att han har svårt att komma till ro så blir det ersättning även då.. Sen får vi se hur länge jag har mjölk, men jag är nöjd över mitt val och trots att jag fortfarande får dessa ångestkänslor vid amningen så känns det betydligt lättare då jag vet att jag har flaskan som en räddare i nöden..

Ångesten kan vara en del av min långa amning med Leia trodde psykologen..Ammade ju henne i nästan 16 månader för att jag inte hade tron på mig själv som mamma och jag kan känna att mycket som gjordes med Leia kommer ej att ske med Dylan..Vilket känns bara skönt att veta...Sen är ju han en helt annan person och betydligt lugnare och lättare att ha med att göra hitills än Leia;-) Leia vägrade ju totalt att sova om hon inte fick ligga och amma alternativ ligga på mig så hon satt ju fast vid mig dygnet runt om jag säger så..

Men men 5 veckor och Dylan fortsatte för andra veckan i rad att stiga upp mer än 300 gram, men så växer han på längden oxå:-)



Startvikt: 4040 g längd: 53 cm

4 dagar: 3510 gram 53 cm

1 vecka: 3830 gram 53 cm

2 veckor: 3965 gram 55 cm

3 veckor: 4095 gram 56 cm

4 veckor: 4410 gram 57 cm

5 veckor: 4760 gram 58,5 cm

Kommentarer
Postat av: tobbs

fin blogg du!! :D följ gärna min blogg via bloglovin sök på tobbs.blogg.se det är den rätta eller klicka bara på länken : http://www.bloglovin.com/sv/blog/1789822/tobbs/follow



lämna en kommentar så blir tobbs glad =)

2010-06-18 @ 23:09:53
URL: http://tobbs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0