Foglossning+sammandragningar+SL= Sant!!

Idag har varit en ren och skär helvetesdag i pendlarvärlden i storstan!!

Var redan igår inställd på att många tåg skulle vara inställda och att man fick vara ute i god tid för att ta sig i tid till jobbet så innan jag gick och la mig igår så kollade jag in SL´s hemsida för senaste infot..

Jodå tågen skulle gå om än kraftigt reducerade och man skulle undvika rusningstrafik så gott det gick så jag som skulle röra på mig redan innan sex kände ingen större panik just då..

Knallade upp vid fem och fixade snabbt till mig för att ta mig ner till tunnelbanan, varpå jag mötts av plastband som stängt av spärrarna och en snabb uppmaning var att ta sig en bra bit därifrån till ersättningsbussarna..

Paniken började krypa i kroppen då jag har öppning klockan halv sju, men jag stressar så snabbt jag kan ner mot bussarna.. Ute är det -22 grader och jag känner hur mina vätskefyllda ben stramar ihop av frusenhet då jag vaggar mig fram längs vägen muttrandes om allt mellan himmel och jord..

Jag ser en buss som kommer mot hållplatsen och jag känner att det är nu eller aldrig och tar mian sista krafter för att jogga mig ikapp kön vid hållplatsen, men se på bussen står det lite ironiskt EJ I TRAFIK och viner förbi en sönderfrusen kö..

Kände direkt att mitt bäcken tog illa vid sig av min lilla joggingrunda och jag börjar stampa fötter för att hålla lite av värmen inom mig. Klockan tickar och paniken växer, ingen buss i sikte och efter att ha stått där i 15 minuter och sammalagt varit ute i denna outhärdliga kyla i närmare 45 minuter så tappar jag humöret och börjar slå nummret till taxi. där jag möts av att inga bilar i just mitt område finns lediga..Jag ringer några gånger till, men samma röst påtalar bristen av bilar så det fanns bara ett alternativ kvar och det var att jaga upp Jarkko ur en varm säng, snabbt borsta fram bilen och styra in mot Odenplan..

Allt som allt så kom jag bara 15 minuter försent, men all stress som denna morgon gav mig samt smärtan i bäckenet kan jag tacka SL för då dom suger på detta med ersättningsbussar då tågen inte går..

Om man nu sen midnatt vetat om att tågen skulle vara inställda varför inte då sätta in bussar som iaf går med 15 minuters mellanrum??? När jag susade förbi kön i bilen och då hade det kanske gått 45 minuter sen jag först kom ner till kön så kom bussen som inte hade en möjlighet att plocka in alla som stod och frös och frågan är ju hur länge dom stackarna fick vänta till nästa buss??

Jag har redan nu panik för morgondagen om nu inte tågen börjar rulla innan jag slutar då jag imorrn inte har lika tur som idag då jag slutade tidigt så jag slapp att stressa runt i rusningstrafiken och slå mig in på en buss, men imorrn så är det väl bara att spänna armbågarna, puta ut magen och ta en valium om inte ett under sker och graderna stiger lite närmare plus..

Nä skärpning nu både SL och SJ!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0