Bloggdax igen..

Har haft ett kortare uppehåll eftersom helgen var fullbokat av en hel del och tiden att sitta vid datorn fanns helt enkelt..

Men nu så sover skruttis och Jarkko är ute med vänner så då kan jag ta mig tiden i min egen lilla ensamhet..

Veckan som gått så här långt har innefattat en jakt på en gynekolog åt mig då jag i söndagskväll började få känningar i urinblåsan, tänkte inte så mycket mer på det, men igår så eskallerade det till smärtor som inte går att beskriva.. jag kunde knappt ta mig ut från toaletten efter ett besök där så det slutade med att mina kära kolleger skickade mig till kvartersakuten för att kolla om det kunde vara urinvägsinfektion??

Att få träffa läkarn gick snabbt desto värre att få komma in på labbet och lämna proverna, men efter nästan 2 timmar kom domen!!

Ingen urininfektion som dom kunde se så han uppmanade mig att ringa en gynekolog. Detta skulle visa sig inte va det lättaste..

Ringde runt till en hel arme igår och var det inte så att dom inte tog in nya patienter så var väntetiden fram till slutet av juli!! Gynakuten finns men att sitta i timmar kändes inte lockande så jag började bälja i mig vatten hemma och ju mer jag drack och kissade desto mindre smärta efter varje besök så idag tog jag nya försök att få en tid hos någon..

Fann en i Haninge som jag nu ska få komma till nästa vecka och var det så att smärtan skulle komma tillbaka sådär olidligt så uppmanade hon mig att åka in till gynakuten ändå..

Under dessa två dagar så har jag lyckats lusläst vårdguiden och alla dessa symtom hos en hel drös sjukdomar det kan vara så här hemma tror jag mig nu har cystor i urinblåsan, men ibland så har jag ändå urininfektion i min fövirrade hypokondrikhjärna..Så nu fortsätter jag och bälja i mig vatten och springer på toaletten med jämna mellanrum:-)



Annars så har jag och Leia idag varit och hälsat på på hennes nya avdelning och allt känns jättebra:-) Bra pedagoger och helt underbara lokaler så det kommer gå finfint att flytta upp henne:-)

Hur står det till med er då??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0