Thaikyckling a´la LCHF!!

Ja så har jag ju startat igång min jakt på viktraset!!

Och dagens mat blev en klassisker härhemma fast jag fick förstås skippa riset...Kanske inte helt enligt LCHF regler då jag har lite dålig koll på vilka kryddor som igentligen får tillsättas men men lite får man väl isånafall fuska..

Blev istället en hög med förvälld broccoli istället & det var hur gott som helst,, vem behöver ris då det finns så mycke annat gott??

Ja iaf här kommer Thaikyckling a´la LCHF!!

Detta behövs...

4 Kycklingfileér

1 Burk Kokosmjölk..

1 Burk Bambuskott..

1 Lök...

Röd el, grön Currypasta efter tycke..

½ Grönsaksbuljong...

Oystersås efter tycke...

Pressad Lime efter tycke...

Detta blev resultatet..

 Puttrar fint i Woken...  Rester till imorgon...


Kommentarer
Postat av: AKP

Skitbra LCHF-mat ju =)
Kom ihåg att ju mer fett, ju snabbare går du ner i vikt!!
å kom ihåg, de fetaste livsmedlen innehåller minst kolhydrater!
Allt under 10g kolhydrater/100g e rätt okej :)
ang kryddor så brukar ja inte bry mig så mycket om dom, de är ju så pass lite man använder ändå!!
Du kunde tillsatt lite grädde eller cremefraiche oxå kanske? ;)
men men, KANON =))
Duktig du är!

2008-03-02 @ 22:20:42
URL: http://akp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0