Minus VS plus..

Igår var det så dags för veckans vägning samt månadens mätning och jag vete fan vad man ska säga angående vågen???

Vägningarna är som en jäkla berg och dalbana med upp ena veckan ner ena veckan och så har det fortsatt under dessa rivstartsveckor och när dessa är över så går jag även över till månadsvägningar, ja jag kommer säkert tjuvkika men inget som kommer rapporteras..Just nu så är det så känsligt för mina vägningar att varje minsta lilla grej verkar påverka så det kommer bli vägningar vid samma tid på månaden för att spegla så rätt resultat som möjligt..

Min vikt ligger nu på +- noll sen jag vägde in mig den 19 augusti. Alltså 62 kg återigen vilket är 300 gram upp denna vecka!!!

Men så fanns det ju minus med i bilden den här gången och det är ju glädjande..

Mina mått har minskat på alla ställen under denna månad så vad jag måste göra nu är att tänka om angående min hets efter 55 kg till nyår..Då jag vägde det för några år sen så levde jag inte hälsossamt om jag säger så, jag svalt ju inte, men jag tränade inte direkt, jobbade dygnet runt och levde på småcheesar från donken och en massa öl på Kelly´s så det var ju inga direkta muskler på min kropp då, även om jag ibland var och tränade så var det inte på samma nivå som nu..

Visst jag är inte där än iom att mina jeans från den tiden fortfarande inte går på mig, men innan året är slut så ska dom sitta på mig :-)

Jag måste ta till mig orden Muskler väger mer än Fett just nu och glädjas över mina minus på måttbanden trots att vågen inte går min väg nu..

Nu har jag en lite jobbig vecka framför mig med föreläsning och kick off,  men ska försöka hålla mig på banan och efter denna så ska jag ha en helt fri månad från att nalla i godis och chipsskålen.



Vägning 5 Rivstart..

Vägning 1 - 400 gram 61,6 kg

Vägning 2 +- noll 61,6 kg

Vägning 3 + 600 gram 62,2 kg..

Vägning 4 - 500 gram 61,7 kg

Vägning 5 +300 gram 62 kg



Mätning 2 den 23 augusti.

Arm V: 28 cm   -1 cm

Arm H: 28 cm   -1 cm

Under bröst: 77 cm - 2 cm

Ovanför naveln: 68 cm - 4 cm

Under naveln: 84 cm -2 cm

Rumpa: 92 cm  - 1 cm

Över lår: 55 cm  - 1 cm

Under lår: 44 cm  - 1cm

Vad vänster: 34 cm  - 1 cm

Vad höger: 34 cm  - 1cm


Summa summarium då???

+- på vågen - 15 cm på måttbandet på en månad...

Jag är spyless på vågen men lycklig över mitt måttband som visar mig sanningen i annat än siffror på en platta :-)


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Bra jobbat vännen! Och vilken tur ändå att du mätt från början. Ska jag ta till mig och inte glömma av när jag kör igång från början sen igen.



Sv: Tack fina du! Nu är vi hemma sen ett tag. Tiden går ju så vansinnigt fort bara att man inte hinner med bloggen mellan alla blöjbyten och besök från vänner och familj. Har i alla fall laddat upp några bilder nu ;) Kramar

2011-09-25 @ 23:08:45
URL: http://reasonstobebeautiful.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0