Såld..

Har ju inte berättat om att i måndags så ringde vår mäklare mig om ett par som var sååå intresserad av vår lägenhet och ville köpa den innan visningarna startade om 2 veckor samt budgivningen och efter all stress jag upplevt pga denna försäljning samt att magen kapitulerade under helgen så gav jag en summa jag ville ha för att släppa den..

På tisdagen ringde mäklaren upp med goda nyheter om att dom tog budet och ville skriva kontrakt omgående så det var bara för mig att bege mig mot andra sidan stan och skriva på alla papper och nu väntar vi bara på att det ska bli den 1 februari så jag får överlämna alla nycklar och dom får överlämna sina pengar till mig ;-)

Visst hade jag säkert fått mer via en budgivning, men samtidigt så kan det lika gärna dyka upp en hel bunt med tvåor till salu i samma område och vi dubblade iaf priset från det vi köpte den för så helt OK affär..

Surt är det fortfarande att skatten tar en hel del och mäklaren såklart, vafasen 45 000 för inte ens en veckas jobb?? Kan lova att jag ska ligga på barnen då det kommer till skolval ;-)

Nä men vi är supernöjd över hennes insats som hittade spekulanter så snabbt och allt pappersjobb som måste göras inför en försäljning hade jag inte klarat av, sen allt som jag ska få dra av på kommer hon hjälpa mig med oxå, var ju både mäklarkostnader, renoveringar och lite annat som jag tydligen kan dra av för så hon är värd sina pengar :-)

Men visst fasen känns det lite halvskönt att inom 2 veckor få in en rätt hyfsad summa på sitt konto :-) Thailand nästa eller?? ;-) Nejdå.. dessa pengar ska sparas till ett bostadsköp och inget annat..

Men lite nya kläder till familjen samt kanske en weekend i vår kommer vi unna oss iallafall efter att ha levt snålt på föräldrapengen ett tag :-)

Kommentarer
Postat av: JD | 60 kg ska bort!

vad roligt!! :D

klart ni ska ha en liten resa! det behöver man ;)

2011-01-20 @ 21:47:00
URL: http://josdil.blogg.se/
Postat av: thesswester - inte som alla andra

jag ska åka till thailand ;)

2011-01-21 @ 16:09:10
URL: http://thesswester.blogg.se/
Postat av: Fia

SV; Ja tacos e mums :D



Kommer komma med en bra utvärdering av London om 1 1/2 vecka när jag e hemma igen :P Ibland önskade man att tiden gick lite fortare :)



Åh ni ska unna er en resa, själv åker man till Thailand 1 månad i November :D De ska bli niiice!

2011-01-21 @ 22:50:44
URL: http://fiasfight.blogg.se/
Postat av: lijna

lägga till varandra på bloglovin?:)

2011-01-22 @ 13:55:26
URL: http://angelijnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0