Nytt år nya tag..

Ja så var det ett nytt år och nyåret firades inte riktigt som det var planerat då familjen Holm/ forslund insjuknade i magsjuka så vi blev hemma hos pappsen och åt gott och såg grymma juniorer spöa Kanada :-)

Ett bra avslut på året och nu tar vi nya tag med LCHF och träningen och nästa vägning blir nästa måndag då jag har hunnit en hel vecka med LCHF igen :-) Ska bli intressant och se om jag stannat upp, minskat eller gått upp på tok för mycket av dessa 2 veckor med synd?? ;-) Skitsamma det var det värt att få bryta av ett tag, men jag mådde skit om jag säger så vissa dagar och det äckligaste jag åt under dessa veckor var en pizza..Kommer absolut inte vara några problem att avstå det ett år iaf :-)

2010 var ett år där jag gick i graviditetstöcken med hemsk foglossning såg ut som en padda, fick en gudomlig son och sen hamnade i förlossningsdepressionsdimman som jag nu är rätt klar ifrån iaf:-) Pratade med min psykolog innan jul och mår jag som nu så behöver jag inte boka in mig nå mer, men jag skulle iaf veta att det var bara att slå en signal om det skulle ändra sig..

Förutom att Dylan gjorde entre så var det ett år som jag inte kommer att komma ihåg som det bästa, men jag ser framemot att 2011 kommer bli det..

Jag har mitt eget löfte om att prioritera mig själv lite mer nu
, med både hälsan i form av träning och kost, att komma tbax dit jag en gång var.. Sen att börja ta ut lite mer egentid än vad jag gör nu, ja gymmet ok, men mer fikor på stan mm..Jag måste börja va lite egoist där och det sista som jag lovat mig själv är att ta bort all negativ energi från mig och mina barn och även om jag inte kan få bort dessa människor helt från mig så ska iaf jag och barnen slippa vara omkring denna negativa energi..

Jag är en typisk skorpion, när jag hatar så hatar jag och när jag älskar så älskar jag och ja det finns tyvärr människor som inte är värd så mycket i mina ögon.. Jag ger alltid en chans att visa mig att jag har fel, men tar dom inte den så finns dom inte mer för mig..Jag är trött på människor som hela tiden tar min energi och 2011 ska bli det året då jag inte kommer tillåta det mer..Varje år har annars inneburit att jag ska hjälpa, ta emot skit mm och nu är det slut med det..

Jag kommer även ta tag i att plugga upp mig lite på distans och nu väntar jag bara på om jag kommer in till mars annars får jag söka igen och igen..Känner att jag måste börja ta tag i saker och ting för att det ska hända innan min pension ;-)

Ja det är mycket som kommer kretsa kring mig i år men naturligtvis finns mina barn och sambo där oxå, men som sagt mår jag bra så har jag naturligt mer ork över till dom så att satsa på mig själv ger mig orken att vara den mamma jag vill vara..

Imorrn hoppar jag ur mammabubblan för tre månader framåt och det ska bli skoj att jobba lite, ser fram emot att få komma tbax till där jag var i november och gästspelade i köket..

Nu ska jag mysa ner mig i soffan med en kopp the och förhoppningsvis så slaggar jag in utan problem ikväll..

Kommentarer
Postat av: Cornelia Tonéri

Bra beslut!!! Kul att du vill hänga med på rivstarten, jag uppdaterar listan med ditt namn och länkar till dig hos mig. Välkommen i gänget. All information om Rivstarten och den senast uppdaterade deltagarlistan hittar du här: http://corneliatoneri.blogspot.com/p/rivstart-2011.html.

Kram och pepp

2011-01-02 @ 20:46:49
URL: http://www.corneliatoneri.blogspot.com
Postat av: Katta

Heej!! :) Gott nytt år!! :D Jag älskade sundsvall, jag har aldrig älskat en stad så mkt som sundsvall, verkligen. Jag trivdes som fisken i vattnet, men det var mest att jag inte hade min familj och mina vänner där. Hade i princip ingen så det var därför det blev så jobbigt... :( KRAM

2011-01-02 @ 22:00:15
URL: http://kattasfett.blogg.se/
Postat av: Katta

Heej!! :) Gott nytt år!! :D Jag älskade sundsvall, jag har aldrig älskat en stad så mkt som sundsvall, verkligen. Jag trivdes som fisken i vattnet, men det var mest att jag inte hade min familj och mina vänner där. Hade i princip ingen så det var därför det blev så jobbigt... :( KRAM

2011-01-02 @ 22:00:46
URL: http://kattasfett.blogg.se/
Postat av: MAMMAS KRYPIN

tack kära du!

Jag hoppas också att det går vägen :)KRAM

2011-01-02 @ 22:25:35
URL: http://junigirl.blogg.se/
Postat av: JD | - 30,1 kg!

vad kul att du är med på utmaningen :D

har skrivit upp ditt namn i listan, imorgon kommer första veckans utmaning och sen info om hur allt kommer gå till :D

med vägning och så vidare :)

2011-01-02 @ 23:34:34
URL: http://josdil.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Hej hej, såg att du är med i JD's utmaning och om det är ok så lägger jag till dig i bloglovin så vi kan peppa varandra till stordåd. Lycka till! /Pernilla

2011-01-03 @ 13:21:29
URL: http://reasonstobebeautiful.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0