Den bittra sanningen..

Igår fick jag för mig att testa 2 par av mina sk smaljeans som jag bodde i då jag vägde kring 55 kg för sisådär 6 år sen!! och där och då insåg jag att jag har en bra bit kvar även om jag kommit långt..

Gisses ena byxorna kom ju knappt över knäna och det andra paret fick jag iaf över rumpan men där tog det stopp..Gick absolut inte att knäppa och det är bara att inse hur mycket 7 kg faktiskt är i kroppsvolym så nu är jag än mer taggad att få bort dom...

62 kg kanske inte låter speciellt mycket men då kilona ligger på fel ställe så känner man sig makalöst stor oavsett vikt..

Herregud jag har vägt 110 kg!!! som mest maj 2010, dock var jag höggravid då men va fan är igentligen 62 kg att gnälla över då??

Men sån är jag, trivs jag inte med mig själv så blir jag halvdepp men jag blir även fast besluten att klara av detta oxå..För min hälsa, mitt välmående och för mina barn som får en mamma som trivs med sig själv, även om det finns annat som jag inte kommer va nöjd med då jag är i mål, men sånt får jag ta då..efter 2 barn och amning är inte brösten som dom ska och vi får se hur dom ser ut vid 55 kg??

Idag startar träningsvecka två och 3 pass ska försökas hinna med även denna vecka med ett pass zumba idag som start...Känns skönt att veta att man ska göra lite nytta idag iaf..blir ju ett långt träningsuppehåll från onsdagen men så ser det ut då man ska ha varsin träningsdag och fredagar har vi satt träningsförbud på för barnens skull..Räcker med att vi kör alla andra dagar...

Nä nu ska jag ta mina smaljeans och lägga dom längst in i garderoben och fram kommer dom inte förrän vid sisådär 58 kg ;-)


Kommentarer
Postat av: Anonym

se dt ej negativt för tänk om du hade prövat jeansen när du vägde som max. se dt som en motivation! dt e så jag alltid resonerar.



puss

2011-08-21 @ 09:52:53
URL: http://mscharlie.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Visst känns det mycket oavsett om det handlar om 5, 10, 30 eller 50 kilo. Men jag tycker verkligen du är superdupergrym! Kanske du inte ska lägga in jeansen längst in i garderoben ändå.. Jag hade en klänning hängandes på garderobsdörren till mitt första delmål som motiverade mig varenda dag då jag inte ville gå till gymet och det funkade super! Kanske det gör för dig med? :)

2011-08-21 @ 11:51:13
URL: http://reasonstobebeautiful.wordpress.com
Postat av: A N G E L I J N A

allt bra ?:)

2011-08-21 @ 14:11:20
URL: http://angelijnas.blogg.se/
Postat av: Helan

Vågar inte mig på att prova mina smaljeans. Vägde nog 52 kg sist jag hade dem och jag väger 59 nu.

Men du, vilken otrolig resa att ha gått från över 100 kg till närmare 60! Imponerande, minst sagt!

2011-08-21 @ 18:21:22
URL: http://optimaladagar.blogg.se/
Postat av: Jaha jaa

ja de e skillnad men mår man bra går man upp i vikt

2011-08-22 @ 01:03:17
URL: http://www.nattstad.se/Jaha%20jaa
Postat av: Katta

alltså du är så vass som gått ner så jävla mkt!!! Enorm eloge alltså!

2011-08-22 @ 23:14:52
URL: http://kattasfett.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0