Hoppfullt..

   
                                                                    Förbereder sig på förskoletider <3


För någon vecka sen
fick jag reda på att ena småbarnshuset på förskolan som jag har som förstaval och där Leia tillhör ska rivas och det första som slog mig var..

Var i helskotta ska dom få plats med alla småbarn då som står i kö?????

Nu finns det ett till hus och på denna förskola jobbar dom ihop 6 pedagoger och en barngrupp på runt 28 om jag förstått det rätt?? dom delar ju upp sig självklart under dagarna så det är ju inte så att dom springer omkring 28 småttingar i samma rum ;-)

Jaja. Det är ju ganska enkelt då att räkna ut att iom denna rivning så försvinner det 28 småbarnsplatser i Blackeberg för någon ersättare till avdelningen har dom tydligen inte tänkt lägga in..

Lägg därtill att ännu en förskola ska saneras el, dylikt och dessa barn kommer att få spendera sina dagar i tillfälliga baracker som ska ersätta avdelningarna under tiden...

Låter inte optimalt i denna förskolebristtider som råder, men dom borde ju veta vad i helskotta dom sysslar med??

Jag som satte Dylan i kö redan i december för augusti ligger ju på plats 6 på mitt förstaval, men på dom andra ligger jag allt från plats 21 - 56 så jag fick ju panik!! Finns det ens 6 platser på mitt förstaval att tillgå var min första tanke???

Stressad som jag var över detta så ringde jag direkt till stadsdelsförvaltningen, då jag faktiskt undrar hur dom tänker och vad planen är, men han jag talade med verkade veta mindre än mig eller så ville han helt enkelt inte erkänna att min fundering om dom ska riva detta för att helt sonika bygga ännu mer nya bostäder just på den plätten stämmer??, för på varje jäkla gräsplätt som finns i blackeberg så ska det uppenbarligen byggas nya lyor..

Men vart våra barn ska ta vägen är inte lika viktigt uppenbarligen...

Han tyckte iaf jag skulle ringa till förskolechefen för att få lite mer konkreta svar angående hur många barn dom kommer plocka in och ja hon luugnade mig väl lite, men inget är ju klart förrän det dimper ner en bekräftelse i brevlådan..

Som det ser ut nu så är det 5 syskon som står i kö för augusti och dessa 5 barn kommer att beredas plats först innan dom plockar barn ifrån kön..Dylan innefattar ju dessa 5 barn så visst känns det hoppfullt, men inget är som sagt säkert än...

Vägrar ju få en plats typ i vällingby/ hässelby så jag hoppas innerligt att dom fixar fram platser till syskona och gärna till dom andra stackarna som står i kön ovetandes...

Vi kan ju iaf leva lite på hoppet av syskonplats härhemma...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0