Booring...

 

Usch är inte alls på något bra humör och har så varit hela helgen, jag vill bara bort härifrån och räknar nu ner dagarna tills jag och barnen styr norrut..

Jag vete tusan om jag åker tbax hit ;-)

Dylan är iaf tipp topp och det är skönt..Som läkaren sa en gång är ingen gång så vi hoppas på att detta inte dyker upp igen vid nästa förkylning för då blir det nog en utredning för förkylningsastma och för att kunna förebygga detta på hemmaplan, men hoppet är ju att det inte upprepas..Men som sagt detta är  vanligt hos dom små att det händer men likväl är det läskigt..

Ska snart ta mig till gymmet, körde igår oxå och ska köra lite hårdare idag..Syndade ju under vår sjukhusvistelse med M donalds då jag enbart blev erbjuden frukost och jag kan säga att min kropp bokstavligen SKREK efter salt då klockan var fyra och Jarkko var hem och hämtade barn mm så då fanns det inga andra alternativ  just då.. Snabbt, salt och någorlunda billigt och så fick det bli, men det var absolut inte gott så det blir ingen repris på MD..Gillar MAX däremot då dom har en low carb burgare så det är typ det enda snabbmatställe jag går till om det inte blir thaimat..

Men min late gubbe orkade inte göra en omväg för att jag skulle få MAX så nu måste jag bränna bort det där äckliga målet för att vågen ska peka neråt imorrn :-)

Ska även ha en lektion i hur man städar sitt rum annars åker leksakerna ner i soprummet med Leia då vi nu ett tag har haft stora bråk om detta, det slutar alltid med att jag städar och då hon kommer hem säger hur fiiint det är för att innan kvällen är slut ha lika stökigt igen, och dessa bråk är något som jag vill ha bort innan nattning så jag har inte ens orkat tagit fighten riktigt än, men nu är det dags.. Jag vet ju hur bra hon är att städa på förskolan och hon har ju även varit bra på det hemma oxå så det här är något som kommit med hennes 4 års revolt som hon är inne i..Jag hoppas dock den lugnar ner sig nu då vi åker bort ett tag??

Nä nu börjar det dra ihop sig...Gymmet here we go...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0