♥ Home sweet home ♥

Så sitter jag här i soffan hos pappsen hemma i Sundsvall och jag vet inte, jag blir lugn av att bara komma in längs kustvägen och se vattenvikarna..

Jag är och kommer aldrig bli hemtam i stockholm och visst fasen var det skoj då man var singel, barnlös och utan större ansvar, men nu känns det bara som ett stort hål som jag lever i med massa människor som myllrar runt omkring mig utan vetskap om varandras existens..

Jag drömmer om hus och det finns det gott om här i norr för inte så stora pengar som i stockholm, men jag är ju tyvärr väldigt medveten om att jobb är en tuffare nöt att knäcka och sen har jag ju min sambo som vissa dagar är helt inne på att fly storstan, men som andra dagar inte alls kan tänka sig ett liv utan stockholm så i bästa fall kanske jag kan få han till Bålsta där vi kollat lite på hus/radhus och då går det ju även att pendla in till jobbet, men det där är något som inte kommer att ske förrän i bästa fall inom 2 år, först ska saker och ting stabiliseras lite på hemmaplan.. Vi har ju alla våra ups and downs och ja vi genomgår väl en sådan nu...

Leia mår ju även hon prima av norrlandsluften och det är så skönt att få avlastning då man är här, man får uppleva det där livet som många har med barnpassning titt som tätt och det är ju oftast bara då vi är här som jag och gubben kan hitta på saker tillsammans, nu är ju han kvar i stockholm då dom åker iväg på firmaresa i helgen så jag ska väl utnyttja tiden för mig själv och njuta av all avlastning som erbjuds :-) En tripp inne på Birsta kanske??

Resan gick över förväntan trots att mina barn inte alls var inne på mina planer att sova resan igenom, men icke då.. Dylan som annars inte gör annat än sover roade sig med att spotta ut nappen, slänga flaskan på golvet osv.. Leia däckade då vi var framme i Gnarp och skulle käka lunch hos min fostermamma som jag inte sett på 10 år..Var såå skoj att ses och hon var sig lik..

Men nu sitter jag iaf i soffan och njuter av en kopp kaffe och ska snart gnaga i mig lite grillad kyckling, har syndat med 2 pannkisar idag då det var lunchen som erbjöds och som gäst så kan man ju inte neka till ngt så gott ;-)

Imorrn blir det morronpromenix runt travbanan deluxe så dom kanske rinner av mig då??;-)

Kommentarer
Postat av: michan

Låter som omdu har riktigt skönt.

Trkigt att höra om ups and downs om det betyder det jag tolkar det som.

kram

2010-10-17 @ 17:07:47
URL: http://michaela-michan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0