Tjuvstart..



I måndags på min första mammalediga dag tog jag tag i att påbörja pyntet härhemma, lite tidigt för dom flesta kan tyckas, men då vi nu kommer bege oss till norr imorrn så kände jag att i år kan vi allt tjuvstarta lite och sen så blir det ju så förbaskat mysigt helt plötsligt i sitt hem..

Har myst i soffan för mig själv varje kväll då barnen somnat av både ljus i fönstren och alla mina levande ljus som finns här och där i lägenheten..Sen att det värmer vår annars rätt kalla lägenhet enligt mig är en STOR bonus..

Hade ju en plan på att vi skulle hinna pyssla lite ljuslyktor jag och Leia, men då jag känt mig krasslig och vädret varit rätt booring att bege sig ut och åka kommunalt så har jag inte hunnit med att inhandla glasfärg så det får bli nästa vecka tillsammans med lussebaket..

Har aldrig varit förtjust i jul nämnvärt förrän  jag fick barn och jag tror det har med att jag vill skapa riktigt fina julminnen till mina barn, jag har väl oxå mysiga minnen om mina barndomsjular och jag kan absolut inte klaga på innehållet i våra julklappssäckar tomten el, tomtarna för ibland hyrdes 2 in kom med, men det var kompensation för mina föräldrars dåliga samvete som spelade in ganska bra där och sen så har man ju tyvärr inga minnen om en V I T jul vare sig vi var med släkt el bara familjen så här hemma el vi är ju uppe hos min pappa och firar så existerar inga nubbar mm på julen..

Jag är för en VIT JUL ,, hur gör ni??


Kommentarer
Postat av: Tesan

Ja glassen måste du prova! Trevligt att du länkade :-)

2010-11-24 @ 14:01:25
URL: http://tesansblogg.blogg.se/
Postat av: Michan

Hej hatar också magssjuka mest ivärlden, jag är jätte glad över att det gått så bra den här gången dom på dagis fick ju ta den stora smällen stackarn :) och han var förvånansvärt duktig med hinken och allt.

Appropå nubbar jag dricker alltid några (2 eller 3)nubbar på julen men bara för grejens skull, dom är pytte små på krogen mätt kanske 1cl eller 2 men det har aldrig varit så jag har känt av det för det tycker jag inte hör hemma på julen och absolut inte när man har barn men jag är lite moraltantig också :)

Och appropå julpyntet så är du lika tidig som nästan alla andra har jag märkt, de flesta i bloggvärlden har tjuvstartat :)

Kram

2010-11-24 @ 18:51:37
URL: http://michaela-michan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0