Ute i det blå..

Idag var det helt underbart väder och vi tog oss en tur till Kananbadet som ligger alldeles i närheten där vi bor.

Fortsätter vädret vara såhär även imorrn så åker grill, korvpaket och en massa filtar med oss dit för att kanske få sig årets första bränna i ansiktet:-)

Var iallafall helt ljuvligt att promenera där på isen och minnen tillbaka till barndomen kom fram i mig, vem kan glömma alla underbara vinterdagar man haft uppe i fjällena som liten??

Att ligga på en äkta renfäll i en snökoja som mamma alltid byggde sig för att få sig så mycket vindstilla där hon skulle ligga och sola sig, mamma var helt galen i att sola sig och den genen har iallafall gått vidare till broder som ligger i första bästa solariet då tid finns.

Eller för den delen att ta skotern ut en bit på sjön för att borra sig ett hål och ligga och stirra ner i ett blåkyligt vatten och hoppas på att få napp på pimpelspöet..

Nä jag önskar så att jag någon gång får chansen att ta upp mina barn till stugan däruppe för att ge dom den frihet man har däruppe, men till dess så får vi njuta av vackra vinterdagar i Stockholm:-)









Nu blir det schlager!!




Kommentarer
Postat av: Madde

Vi kanske kan ta en liten picknick vid Kananbadet i vår/ sommar kanske ?

2010-03-06 @ 21:02:34
Postat av: Linda

Absolut Madde:-) Finna ju massa andra bad i krokarna oxå så ska kolla upp dom alla:-)

2010-03-07 @ 08:55:01
URL: http://crazybeautifulworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0