Gah!!!

Natten som gått har Leia sovit helt OK så jag klev upp med en tro att hon kunde skickas in på förskolan och jag kunde ta mig till söder och min BM för v.34 kontrollen.

Men efter att hon varit uppe ett tag och hostan sitter i lite då och då och näsan rinner så känner jag att det inte är OK att skicka in henne då jag faktiskt är hemma, sen att FK enligt deras regler tycker att jag som är sjukskriven inte kan vabba då jag där visar att jag även kan jobba det skiter jag i, bara för att jag är *sjuk* så kan jag ju inte släppa mina åtaganden som mamma???

Får ju dock ingen ersättning för att ha henne hemma, men orka bry sig just nu!!!

Det är en rätt stor skilnad på 13 1½-2 åringar än ett 3½ årigt barn som är ens eget eller?? Jag behöver ju kanske inte aktivera ihjäl henne utan vi kan ju slappa tillsammans hemma i soffan typ..

Men så var det där med min tid hos BM då.. Eftersom hon inte har någon feber så ringde jag för att kolla om det finns någon möjlighet att ta med henne, men hon i växeln var väldigt osäker så nu väntar jag på att min BM ska ringa upp och ge mig ett svar.. Känns så surt att inte få komma dit då det var en månad sen jag var där och det är ju nu då det börjar närma sig som det är väsentligt att gå dit:-(

Jarkko har erbjudit sig att komma hem, men eftersom han var sjuk igår så känns det inte aktuellt att han ska vara borta även idag från jobbet..

Ringde även FK om dom fått in min sjukskrivning från jobbet då det nu gått 14 dagar, men icke.. Så det blev ett snabbt samtal till hon som har hand om det så jag hoppas hon fixar det snabbt idag, känner nog ångest för att dom ska handlägga ihjäl sig mitt ärende och varje dag som går förlänger det ytterligare..


Nä usch denna dag kunde F*n ha börjat bättre om jag säger som så..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0