Sommarsverige..

Ja just nu befinner vi oss på vår lilla road trip genom Sverige och bloggen blir rätt lidande men är det semester så är det:-)

Har nu spenderat två veckor från vår Huvudstad och jag saknar den inte alls, har snarare ångest över att det kommer en dag då vi snart är tillbaka, men nu njuter vi av frånvaron och avlastningen vi får av alla vardagliga sysslor samt av Leia då hon verkligen inte vill umgås lika mycket med oss då vi nu befinner oss hos morfar i Sundsvall..

Var först en vecka i Dalarna och Ludvika över midsommar och det var skönt att bara vara i ett hus ute på landet, att bara kunna strosa omkring med en knut på huvudet och sköna kläder..

Styrde sen oss vidare mot min hemstad Sundsvall och det är där vi är nu och hur länge vi blir här har vi inte planerat, vi tar dagen som den kommer..

Har hunnit med ett besök på omdiskuterade Himlabadet och en underbar heldag med familjen Forslund/Holm, men tyvärr kan inga bilder dokumenteras då jag glömde kamerasladden i storstan.. Men lovar en bildserie över vår semester då vi är på hemmaplan..

Dylan är lugnet själv fortfarande och sover mest igenom vår lilla semster, då han är vaken så är han vår lilla solstråle som bjussar på sina underbara leenden:-) ♥

Ikväll tog sig jag och Jarkko iväg och bastade trots värmen som vi har och det var verkligen skönt, kändes som hela kroppen renades under den stunden och på tisdag har vi planerat ännu en bastukväll..Skönt att kunna göra lite saker på tu man hand trots att Dylan är med i sin vagn, men han gör som sagt inga väsen..

Ett biobesök har vi oxå inplanerat under vår tid här, måste ju se Eclipse då barnvakt finns..Sen har jag ju en liiten önskan att kanske jag och underbara Cicci skulle få oss en liten utekväll nu då gatufesten drar igång, men det är inget planerat än sålänge..

Nu blir det filmkväll och ett försök att somna någorlunda tidigt, har verkligen vänjt av mig i storstan av att ha ljuset dygnet runt och denna värme gör ju också sitt..

Minus på semestern hittills är alla dessa myggbett jag fått i Dalarna samt att Cicci upptäckte en böld i mitt öra så igår pendlade jag mellan dödsdömd och garv:-) Blir att ringa vårdcentralen för en koll iaf..

Jaja ett litet livstecken från oss i norr...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0