Kaos..

Just nu så finns det bara ett ord som bäst beskriver vårat hem för tillfället:-)

KAOS!!!

I varje rum finns det packade kartonger eller säckar och då har vi ändå varit duktig att bära ner dom flesta till garaget för att underlätta på den stora flyttdagen nu på lördag, jaja bara inse att man har mer skit än vad man trodde då kartong på kartong blir överfull innan man ens hunnit tömma ett skåp:-)

Man ska vara glad för att vi inte behöver tömma källarförrådet iallafall för då hade vi haft det vi gör, nu är det enbart bebisgrejerna som ska med därifrån i denna flyttvända..

Sen  att jag dessutom börjar jobba imorrn då jag igentligen känner att jag har det jag gör härhemma gör ju inte saken bättre och så kan vi ju ändå ta upp min yrsel och foglossning i denna stress så sammanfattar ordet KAOS ännu bättre mitt liv just nu..

Vete tusan hur jag ska orka jobba i tre månader till iallafall då värken tyvärr blir bara värre och värre:-( Tar mig knappt upp ur säng och soffa då jag suttit/legat ett tag..

Bara att bita ihop så länge det går..

Men annars så har denna dag gått åt till att inspektera vår nya lägenhet då nycklarna inhämtades idag och faktiskt så var den inte sååå hemsk som jag föreställt mig;-) Tanten hade ju bott där sen -72 så visst hade jag förväntat mig en del gräsliga väggar, nu var det bara hall och passage som var indränkt i någon form av brun tapetväv men som tur är så ska ju det tapetserars om där samt i vardagsrummet och Leia´s sovrum så det har vi också inspekterat idag vad vi skulle kunna tänka oss där..

Vi kör nog ganska safe och tråkigt då vi gärna vill ha det rätt sparsmakat med mönster och eftersom det inte fanns någon snygg vit tapet så blir det åt det ljusgråa hållet i vardagsrum, hall och passage.. Kommer passa bra till vår mörkgråa soffa som ska inhandlas och sen får man lägga till lite färgklickar i form av tyger mm:-)

Leia var fast besluten att ha rosa väggar och det fanns absolut inte någon som jag kunde tänka mig så där övertalade jag henne till en vanlig tapet åt det ljuslila hållet som vi får piffa till med lite schabloner:-)

Köket kommer vi måla vitt och köksluckorna som är av det klassiska 50 talsstuket låter vi vara för ett tag framåt, jag var så glad att dom var vita och inte spygröna som vi hade här i vår lägenhet då vi flyttade in:-)

Sovrummet vårat kommer vi att måla om samt ev, sätta upp en fondtapet, men vi har ännu inte bestämt om det ska bli tapet eller målning som fondvägg utan det ska vi klura på imorrn.. Tanken är att vårt sovrum och köket ska vi fixa med på onsdag innan vi tar dit alla grejer sen får vi se när målarna sätter igång med resten:-)

Annars var lägenheten bra, dock lite liten då soffan kommer överta hela vardagsrummet, men man kan ju inte få allt här i världen:-)

Ja det var lite om det KAOS jag lever i för tillfället nu ska jag krypa ner i soffan och avsluta kvällen med lite glass för att lindra min onda hals:-)

Ha en skön kväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0