If the drugs dont work!!

Ja då tar jag emot sjukskrivningen läkaren idag var beredd att ge mig, men först vill jag nog testa dessa tabletter som han skrev ut åt mig..

Apoteket var dessvärre stängt då jag kom därifrån så jag får hämta ut dom imorrn..

Har tyvärr inga större förhoppningar att dom(dexofen) kommer att vare sig hjälpa mig eller för den delen att jag inte kommer bli än mer snurrig i skalllen än vad jag redan är, klarar ju inte ens av lite hostmedicin men värt ett försök iallafall..



Ska även imorrn ringa sjukgymnasten för att få boka in en tid snabbt, för vare sig om jag är sjukskriven eller ej, så är det alltid bra att försöka lindra lite av besvären inför den kommande förlossningen..Tror ju fortfarande på en vaginal förlossning denna gång så jag har ställt in mig på det:-)

När jag kom hem och Jarkko fick höra att jag kunde fått sjukkrivning from idag så tyckte han att jag vär dum som inte tackade och tog emot, men anledningen är kort och gott att jag vill försöka det som erbjuds först för att visa ev, Försäkringskassan att jag testat men att det inte hjälpt vidare i mina besvär, är ju så förbaskat rädd att dom ska neka mig pengar vid en ev, sjukskrivning och jag orkar inte bråka med dom och utan pengar kan jag ju inte vara..

Tyvärr fattade inte Jarkko detta utan han tror att bara för att läkaren sjukskriver mig så ger försäkringskassan mig pengar, så här är det lite sura miner just nu i min hormonstinna kropp..

Jaja får se hur helgen blir med dessa tabletter annars få jag överväga sjukskrivning helt enkelt..

Imorrn ska jag även försöka få tag i chefen så att hon förhoppningsvis kan skriva under papprena som ska skickas in för ansökan om HP så att jag får det ur världen för en stund.. Känns som att det är lite mycket pappersbyråkrati just nu i min värld och jag avskyr verkligen det..

Nu ska jag softa i soffan och se Robinson så ni får ha en skön kväll..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0