Smidig som en katt??

Nä det kan jag inte påstå att jag är i min övertyngda övergravida kropp, och det fick jag ju bevis på idag hos sjukgymnasten:-)

Efter en hel del klämmande här och där så var det då dags för mig att testa dessa övningar som i slutändan är bra för min kropp och förberedelse inför förlossningen, kan inte påstå att det känns sådär jättebehagligt då jag gör dom men jag ger det en chans till nästa återbesök iallafall.

Var speciellt en övning där jag skulle rygga som en katt eller hur jag nu ska förklara det och även om jag i min hjärna fattade galoppen direkt så ville inte min kropp hänga med riktigt:-) Stod där på alla fyra och såg nog mest dum ut, men efter ett X antal gånger så fick jag till det:-) Jag ryggade som en katt helt enkelt;-)

                                                  



Fick godkänt på mitt övningstest och sen satte vi oss ner och talade om andra alternativ vi kan ta till framöver om jag nu vill, såsom akupunktur, vattengymnastik mm. Men hon poängterade även att hon om jag nu inte vill sjukskriva mig på heltid iallafall skulle överväga att sjukskriva mig på 50% till en ev, HP går igenom, men jag väntar någon vecka till för att se hur det går med HP och nu har jag ju även hennes journal som kan hjälpa mig vid en ev, sjukskrivning om nu det helt går åt skogen med ansökan..

Imorrn är det besök hos BM och då ska jag ta upp alla dessa ibland onda sammandragningar och hugg jag får i både mage och underliv med jämna mellanrum, är säkert helt normalt men kan inte minnas att jag hade såpass mycket med Leia så lika bra att ta upp det för att lugna mig själv helt enkelt..

Förhoppningsvis får jag en godkänd stämpel där också:-)


 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0