Junibacken..

Dagen började som sagt med att vi gick till Leia´s förskola för att avverka första dagen som förövrigt gick galant så imorrn ska jag lämna henne iallafall ett tag:-)

Var lite protester då vi skulle packa oss därifrån, men eftersom tunnelbanan nu börjat gå igen så bestämde vi oss för att åka till Junibacken och hälsa på Pippi till Leia´s stora förtjusning..

Har ju varit en underbar solig vinterdag här i stockholm idag och det var helt ljuvligt att promenera ute på Djurgårn i detta väder, hoppas verkligen detta väder återkommer ihelgen så vi kan ta vår heldagsutflykt till Judarn och grilla korv..

Iallafall så började vi med att kika in hos Pippi då hon hade en föreställning och sen bar det iväg till restaurangen för lite pannkaka och köttbullar.. Leia hade dock svårt att koncentrera sig då hon hade så mycket spring i benen så under den korta tid jag skulle ställa in brickan i vagnen så var hon puts väck!!

Jag gick in till rummet bredvid restaurangen, men ingen Leia där.. Gick vidare till sovenirshopen, men inte heller där var hon..

Nu började paniken komma ikapp mig då jag hade förväntat mig att höra henne gallskrika efter mig, men inte det heller så jag snabbade mig upp till Villa villekulla, men inte heller där kunde jag hitta henne.. Gick snabbt iväg till utgången och pratade med kassörskan och hon slog ett samtal och beskrev Leia som i sin tur befann sig hos den hon ringde så en minut senare ser jag en tjej komma med en pojke i handen och Leia i den andra, men om jag nu hade drabbats av panik så kan jag säga att Leia var lugnet själv och jag hann inte ens säga hej till henne förrän hon var på väg i sin egen lilla värld igen.."Skitunge att ge mamma hjärtklappning och sen inte bry sig ett dugg;-)"

Hon fick sig iallafall en rosa lapp på sig där hennes namn stod och telefonnummret till mig ifall hon nu skulle bestämma sig för ett nytt rymningsförsök, hon är ju trots allt väldigt medveten om att mamma inte är speciellt smidig eller snabb numera så hon ligger ju på triumfkortet så att säga:-)

Vi hade iallafall en underbar mor och dotterdag och nu köpte jag årskort så vi kan göra om detta lite oftare nu då jag går på ledigt snart:-) Jag förövrigt tyckte sagotåget var det bästa och Leia var även hon fascinerad av det även om hon tyckte råttan och draken var lite läskiga..

Tyvärr så kom inte kameran med idag, men bjussar på en mor och dotterbild via webcam:-)




Kommentarer
Postat av: Hanna

Nej, vi vet inte vad vi väntar, men jag tror det är en pojke ;) Det är som du säger otroligt svårt dock att bara bestämma sig för ett namn & dessutom skall det då vara "rätt". Damn! :)



Ni har också ett på gång ser jag, va roligt, ni vet inte heller vad det är verkar det som? Jag skulle vilja veta faktiskt, men häruppe säger de då inget & jag vet inte hur det funkar nuförtiden i övriga sverige.

2010-02-24 @ 20:32:23
URL: http://www.johannagronlund.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0