BM besök v 30.

Idag var det då återigen dags att träffa min underbara BM och allt var som det skulle med lilla krabat i magen:-)

Duktig som h*n är så ligger den för tillfället med huvudet neråt, där har vi anledningen till mina ständiga toabesök samt stickningar i underlivet:-) Den är fortfarande rörlig och BM sa att det inte är alltid dom fixeras sig i andra graviditeten så vi får väl se hur h*n ligger då det närmar sig slutet?? Hjärtljuden låg idag på 140 och sf måttet låg på 30, inte under men heller inte så mycket över själva linjen utan kurvan ligger fortfarande inom ramarna för normalt om man nu vill uttrycka sig så.

Min viktuppgång är väl den som tyvärr rasar iväg mest och även om min BM inte är på mig alltför mycket om det så vill hon ju att jag ska tänka på att risken för graviditetsdiabetes är vanligare vid kraftig uppgång, har nu rasat upp till 25 kg plus och ja nu ligger nog Leia´s viktuppgång snart i lä:-(

Gick väl upp ca 35 kg med henne så jag är som sagt van och alla mina värden och blodtryck är än sålänge bara bra så än behöver jag ju inte oroa mig som sagt för tillfället.

Lite bittert bara att man inte riktigt kan njuta av graviditeten utan man mår dåligt så fort man ser sig i spegeln då man har det mest underbara inom sig♥

Skitsasmma iallafall!!!

Jag ska bli mamma igen och få snoosa bebis snart och kilona kan jag banne mig vinna över så snart magen är borta och jag kan komma igång med min träning igen:-) 

Våra dilemman om vart vi ska föda löste sig iallafall idag då BM berättade att dom två ställen jag hade en tanke på att föda hos inte kommer ta emot mig då jag är snittad och kräver tydligen extra övervakning under förslossningen så det blir SÖS för vår del, lite skönt var det dock att få höra att skulle det bli en långdragen förlossningen som kommer det med största sannolikhet bli snitt igen, inte för att jag vill bli snittad igen, men skönt att veta att jag kommer få lite extrakoll om det nu skulle bli en besvärlig förlossning..

Usch börjar verkligen nojja mig inför förlossningen nu då jag skriver om det:-)


Bjussar på några magbilder i v 30 iallafall:-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0