Saffransmuffins LCHF..



Häromdagen hittade jag en underbar blogg med helt underbara recept som är LCHF och det första jag nu testar från denna blogg blev dessa saffransmuffins för att få en dos saffran så här i luciatider ;-)

Nu vart ju inte mina så där fluffigt fina som skaparens men jag skyller lite på att jag använder gasspis och då jag ska testa hennes pepparkaksmuffins så ska jag nog köra på lite lägre temperatur men en längre stund kankse det blir bättre vad vet jag?? Inga bagargener i mig som sagt, men alltid skoj att prova ngt nytt, även om jag inte är någon större gottegris ;-)

Men men nu till smaken då.. Dessa var nästan i klass med vanliga muffins dock med en smak av mandel då det är den största ingrediensen i smeten och jag skulle nog tagit liite till av sötningsmedlet, men dom blev klart godkända i smak för att vara första gången så detta recept kommer att återanvändas med lite andra smakersättare även i framtiden..Sen blev dom även godkända av dottern så då är det ett bra betyg :-)

Receptet hittar ni som sagt här, men lägger även in det här..

4,5 dl mandelmjöl

Sockerersättningsströ motsvarande 75 gram socker (
sukrin, splenda, hermesetas, canderel)

125 gram smält smör

100 gram philadelphiaost

1 dl vispgrädde

1 paket saffran

2 tsk bakpulver

4 ägg

1 tsk dr Oetkers vaniljarom

Sätt ugnen på 175 grader
Vispa sockerersättningen och äggen poröst, smält smöret och tillsätt saffranet.
Vispa ner smör, grädde och philadelphiaosten.
Blanda dom torra ingredienserna och rör ner.
Klicka i formar och grädda i ca 25-39 minuter..


Kommentarer
Postat av: Erika - VIKTKAMPEN , - 15,4 KG!

Du är duktig ändå ju! :)

Jag har gått ner 10,6 kg på 2 veckor. :) kram

2010-12-06 @ 09:36:06
URL: http://junigirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0