Julklappstress

Jag har alltid varit usel på att planera till det här med julklappar och det slutar oftast att jag yrar omkring värre än en halshuggen tupp i ett överbefolkat köpcentrum och svär med största sannolikhet en hel..

Att jag inte är ensam om dett fenomen är ju glasklart, men varför lär man sig inte då??

Ja förra året var ett undantag där jag lyckades :-)

Det började bra detta år, beställde hem hello kitty datorn som vi var på jakt efter förra året och så ska hon få hela Pippiutstyrseln. Gillar att beställa på nätet dom mesta grejerna och nu är det en prinsessutstyrsel som ska inhandlas, är inne i en period där hon vill ha allt som kan relateras till barbie, prinsessa, tingeling mm.

Sen kommer jag mest satsa på kvantitet i form av en massa pyssel, hårsmycken mm då kvantiteten nog räknas mer än vad som är i  paketet och dessutom tycker jag inte hon behöver nå mer leksaker i sitt rum just nu..

Jarkko ska väl oxå handla till henne, ngn docka svamlar han om samt massa små pyssel även där..

Dylan har jag typ köpt tre klappar till, känns som att det är rätt onödigt att slösa våra surt fördärvade slantar på ngn som inte ens kan öppna sitt eget paket utan att gnaga i sig presentpappret, men iaf så hade jag beställt hem en drake med en massa bollar till han, som ett litet bollhav och detta beställde jag samtidigt som Pippikläderna och leveransdatumet stod 25 november, men tror ni jag fått den??

Nope..

På min sida på ellos står det nu 10 januari och på min mail står det leveransbesked 20 december så att den kommer att hinna hit innan tisdag är ju rätt osannolikt och det känns rätt surt, även om inte Dylan fattar något så är det ändå en julklapp..

Imorrn ska jag dock försöka få det mesta bort från min lista och vad jag nu ska inhandla till Jarkko vete tusan?? Känns som att det alltid blir någon form av kläder från Stadium då han inte är den lättaste att köpa saker till.. Parfym har han, smycken använder han inte, och man kan tyvärr inte inhandla vilka kläder som helst heller utan det får alltid bli en upprepning i garderoben, men nästa år ska jag redan under sommaren komma på något annorlunda till han ;-)

Nä det var smidigare förr då det enda jag behövde bry mig om var att ha bokat den där bussbiljetten hem, smidigt och billigt ;-)


Kommentarer
Postat av: charlie

hej va kul att du skrev :)



Naw tack ! Själv har man 17,6 kg kvar tills man är på sin målvikt. Hur går dt med LCHF? Funkar den?



Tränar du ngt?



Ska väga mig 1 feb hoppas på och väga under 70 kg!



Kram ha en trevlig helg

2010-12-19 @ 10:32:33
URL: http://mscharlie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0