Feber..

 

Nu är det andra dagen Dudde har hög feber och imorse mättes den upp till 39,8 celsius och härhemma är vi inte trots storasyster på 4 år vana vid såna temperaturer:-(

Leia var som bekant knappt sjuk det första året så dessa 6 månader med Dylan´s alla sjukor tar musten ur en..Ska väl erkänna oxå att tanken om mitt bortfall av amningen kanske är en grundorsak, även om alla läkare som vi nu träffats snabbt vill vifta bort dessa skuldkänslor i form av orden att han helt enkelt är andra barnet och får hem en jäkla massa bassilusker via storasyster så finns tanken gnagandes i bakhuvudet..

Men jag vill inte ge alla dessa amningshitler mer vatten på sin kvarn och visst Leia ammades i mer än ett år och har haft rätt behagliga sjukor under sina år, men hon utsattes ju inte heller för den omgivning som nu Dylan utsätts för varje dag.. Sen är ju alla vi olika och hans immunförsvar är väl inte lika starkt som Leia´s..

Bara och kolla på mig och Jarkko,, jag tål betydligt mer än han innan jag insjuknar så killar kanske helt enkelt är svagare i sitt försvar redan från tidig ålder ;-)

Jaja han äter och dricker hyfsat och just nu med lite alvedon i kroppen så kan han även bjuda på lite skratt, även om dom inte är många under en dag nu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0