♥ 7 månader ♥



Idag för 7 månader sen så låg jag och mådde för jävla dåligt om jag säger så ;-) Men gisses så värt det var, men absolut sista gången ;-)

Dylan är i mina ögon världens lugnaste bebis då jag verkligen sett den andra sidan med Leia, han sover otroligt mycket, ibland kan han typ sova borta hela dagen tills det är dags att hämta Leijsing, han är för det mesta glad om han nu inte är trött, sjuk, hungrig eller bara sur för att nyss blivit ifråntagen något som han verkligen vill ha..

Han är lite senare i det grovmotoriska än Leia, men ålar sig fram, sitter något sånär på egen hand och älskar att prata numera..Favoritorden är Ma-ma-ma och ibland kommer även något som låter som ba-pa-ba.. Ibland undrar jag om han är medvetet försöker säga mamma för mig??, dom orden ekar ju ganska ofta härhemma från en viss liten tjej så han kanske tar efter henne redan??

Visst börjar dom med vokaljoller, men det är just att han säger dom ofta i samband då jag går förbi och han vill komma till mig, då han vaknar och vill bli hämtad från sängen, ja det är det som får mig att undra lite om han faktiskt försöker forma ordet mamma i sin betydelse??

Finmotoriskt fungerar han finfint, han är alldeles för klåfingrig och allt ska in i munnen och provsmakas på ;-) Maten börjar vi komma igång med, men gröt är mest poppis här fortfarande..

Ja han är som vilken unge som helst varken tidig eller sen utan han tar det i sin  takt helt enkelt och det sista jag kommer göra är att stressa han fram i sin utveckling,, jag vill ju ha min lilla bebis kvar så länge jag får

Lite uppdateringar om hans vikt och längd..

Startvikt: 4040 g längd: 53 cm

4 dagar: 3510 gram 53 cm

1 vecka: 3830 gram 53 cm

2 veckor: 3965 gram 55 cm

3 veckor: 4095 gram 56 cm

4 veckor: 4410 gram 57 cm

5 veckor: 4760 gram 58,5 cm

12 veckor: 6820 gram 62 cm

4 månader: 7765 gram 67,5 cm

5 månader: 8090 gram 69 cm

6 m 21 dagar: 8810 gram 71,5 cm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0