Slutjagat..

Efter tre veckors jagande efter denna jäkla vaccinspruta så har nu äntligen Leia fått den:-)

Jag kan inte påstå att detta har skötts smidigt då det vecka efter vecka har skjutits upp leveranser, och om det nu har kommit något så har man inte hunnit säga halv sju förrän det varit slut så idag då det passade med jobbet och vaccin fortfarande fanns då jag ringde och kollade läget så tog jag ut tre timmars vab för tiderna BVC har satt ut för drop in vaccinet passar ju inte en heltidsarbetande så det fanns inga andra alternativ..

Då vi kom dit möttes vi knappt av någon hysteri alls, vilket var extra skönt då Leia till en början var väldigt skeptiskt, har dock pratat om denna spruta och hon har varit mer än villig att få den, men just då vaknade hon nog till och förstod vad som skulle ske:-)

Men men vi tog oss en nummerlapp och satte oss ner och ritade, behövde nog inte vänta mer än 10 minuter så var det vår tur, Leia hade vid detta laget börjat gilla läget igen så hon tog av sig mer än villigt sin tröja och visade upp sin arm så en minut senare satt ett ståtligt plåster på en STOLT liten tjej och en ännu stoltare mamma traskade ut därifrån med en lättnad av att nu var jakten på den förbaskade sprutan över..

Nu ska det ju tas en till efter tre veckor, men dom poängterade hårt på att innan ALLA barn har fått sin första spruta så kommer inte den andra att ges ut till barnen, så efter jul ska vi ta den och förhoppningsvis har allt börjat rulla som det ska med denna vaccination..Hon har nu iallafall ett gott skydd om några dagar så förhoppningsvis klarar vi oss från denna sjuka nu..

Stort plus till Akka dock som prioriterar barnen nu och inte låter vare sig vuxna eller spruta nummer två delas ut förrän ALLA barnen har fått sin spruta ett:-)

                                                              ♥Min stora starka tjej♥


Kommentarer
Postat av: stine - pokerfru & mamma till Wiggo

hehe va söt hon är med flätor :)

jag blev bakåtflyttad en vecka när jag var på UL, så typiskt hehe

tack

kram

2009-11-25 @ 08:47:48
URL: http://pokerfrugan.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej hej! Tack för tipset jag fick, kollade lite efter teutunia´s vagnar, men hittade inte någon jag fastnade för direkt...



Ja, va spännande! Kan hålla med om att det känns lite obehalgigt när bebisen "snurrar" runt eller vad den nu gör.. Kan ibland bli lite illamående när den bökar för mkt...:P



Hmmm, jag... Vi tänkte kolla vad det var för något. Men navelsträngen låg mellan benen under hela undersökningen och den vägra flytta på sig.. Haha! Vet inte om jag kanske bokar in ett extra besök på en privatklinik eller något. Får se, känns inte som det spelar någon roll vad beben är.



Du får gärna berätta när du har varit på ditt UL! =)



Ha det så bra och lycka till med magen och familjen!

2009-11-26 @ 17:23:48
URL: http://johannainlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0