Den eviga tvåan..

Ja det är vad vi är då det kommer till jakten på en större lägenhet i denna jäkla stad..

Måste verkligen säga att Stockholms bostadspolitik suger och nog f*n kommer tanken över mig att flytta till en småstad och leva på bidrag bara för att jag vill ha mitt alldeles egna sovrum igen..

Jag har stått i kön i sex år men kommer knappt in på tio topplistan inför visningar på dom lägenheterna vi anmäler oss till..

Jag är trött på att leva, sova ja göra allt i vårt vardagsrum, det finns ingenstans att stänga dörren om sig förutom då man går på toa då, men hur mysigt är det att sitta där igentligen??

Att sälja vår nuvarande lägenhet just nu känns inte som ett alternativ då lägenheten fortfarande behöver fixas till, vilket vi inte har varken pengar eller tid att göra nu, sen så vill jag inte köpa mig en ny lägenhet vare sig jag säljer denna nu då jag helt enkelt vill bo i hyresrätt tills jag hittar mitt drömboende som känns värt att buda på, men till dess så är det hyresrätt som gäller..

Vi har inga större krav igentligen, men ändå lyckats vi inte komma närmare än plats två, vilket suger hårt...

Var på visning idag och låg på plats 11, lägenheten låg bra till för oss med barn men behövdes fräschas till på väggarna..Trodde väl att vi hade en liten chans då den inte var det fräschaste och att inflyttning sker om två veckor, men nu ligger vi alltså där igen..

På plats två och vi kan numera titulera oss den eviga tvåan!!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej, och tack för förslagen! har tittat lite på en emmaljunga, bor ute på landet så vill gärna ha en robust vagn som klarar av grusvägar o skogspromenader. får in o kolla på vagnar igen när det närmar sig.. haha, det är så mycket att tänka på nu, jag som är van vid bara mig själv.



Roligt att höra att du vänta också väntar smått, får titta in här lite imellan åt och kolla hur det går för dig o magen då!arit på UL redan kanske? :)



ha det bra!

2009-11-18 @ 18:46:52
URL: http://johannainlife.blogg.se/
Postat av: Emma

f*n vad jobbigt läge! bor iofs hemma men vill inte vara i samma situation själv!

2009-11-18 @ 22:39:16
URL: http://blingblingfossum.blogg.se/
Postat av: Marie [Mamma & Fotoblogg]

Usch vilket jobbigt läge det måste vara för er :/ Men ja kikar in o grattar till kommande bebis iaf :)

2009-11-19 @ 08:55:47
URL: http://mzetterblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0