Årets första Lussebak..

Eller för den delen familjens första överhuvudtaget:-)

Är ju ingen hejare på det här med bak trots en bagarkurs i ryggsäcken från gymnasiet, men jag fick nog godkänt mest för att jag hade högst närvaro av mina kurskamrater:-) Ja och för att min prinsesstårta blev helt OK, för det är något jag iallafall är någorlunda bra på:-)

Men nu ska det som sagt bli ändring på det och eftersom min kropp skrikit efter just Lussebullar ett tag så tog vi oss för att baka en sats och Leia tyckte det var skoj att få dega, jag tyckte det mest tog tid för all jäsning som ska göras innan jag fick grädda bullarna och sen sätta tänderna i dom, Jarkko satt mest och åt degen som ett litet barn, men mysigt var det:-)

Blev inga bullar som skulle vinna någong tävling i snyggt utförande, men goda blev dom och det är ju det som är huvudsaken och nu ska det övas fram till Lucia och då ska katterna se ut som katterna hos bagarn:-)

Men lektion 1 är nu avklarad och om tid finns så kör vi på lektion 2 nästa helg:-)

                                                       
                                                          Världens sötaste Leia:-)



Väntar på degen.




På jäsning..



Beredd på att börja dega nu..



Inte så snygga, men grymt goda:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0