Så var det dags att deklarera igen..

Ja så kom den i år igen:-)



Och som vanligt är det ångest över att öppna den, ska man få tillbaka eller blir man skyldig är ju den stora frågan??

Börjar alltid med att kolla siffrorna för vad och om jag får tillbaka och javisst även i år går jag plus:-) Gick sen till att kolla siffrorna över intjänad inkomst och där ser jag direkt att det inte stämmer..

26000 kr intjänat från en arbetsgivare jag inte jobbat för sen sommaren 2005, slutade jobba som dealer då och hur i hela friden kan dessa pengar stå som inkomst nu?? Jag vet ju med mig att inga pengar kommit därifrån så snabbt ringde jag Skatteverket som bad mig ringa arbetsgivaren och se till så dom nu skickar en ny kontroluppgift både till skatteverket och mig där dom nollar min inkomst, så nu blir det till att jaga dom imorrn.

Man blir ju lätt småputt över hur dom kan göra en sån här tabbe då det faktiskt var ett antal år sen jag jobbade hos dom och nu får vi ju se hur detta påverkar min deklaration, skatten på dessa 26000 var ju ofantligt lågt som dom hade dragit så förhoppningsvis gynnar det mig i slutändan..

Tycker dock att deras lönehanterare borde ha bättre koll på läget dock..

Kommentarer
Postat av: Nina

å nej ja vågar inte öppna min då den kommer. förra året så skulle ja betala tillbaka. =/ fyy fasen.. hoppas på mindre i år.. hoppas hoppas!



ja kan tycka att det blir för mkt med hunden nu. är ju så mkt med en bebis bara. å så ska man orka gå ut med hunden å kela med honom etc. men ja har ju haft honom i 8 år å han har varit min bebis så pass länge. skulle aldrig ge bort honom. du vet ja har separationsångest då vi är borta.. ja kan knappt lämna honom hemma. så tragiskt egentligen..



förstår att du saknar din hund. men ibland så måste man väl inse vad som är bra för hunden oxå. å har man inte nån tid över till den så vad ska man göra?



vi har lite tur att vår hund har en bra relation till min bror å mamma eftersom ja bodde hemma då jag köpte honom.. så det känns ok att lämna honom där för han känner sig trygg. däremot då ja åkte in till förlossningen å lämna honom där hade han varit orolig i två dar å knappt ätit någe. stackarn..



det är mysigt med hund, men som sagt. känns som ett extra jobb bara det..



nu ska ja hänga min tvätt å sen ska ja försöka sova. är så trött å har ont i skallen..



hoppas det löser sig med din deklaration nu!

natti!

2009-03-23 @ 21:17:56
URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0