Trots trots trots, mitt barn har blivit ett monster!!

Härhemma är vi nu mitt uppe i den värsta trotsperioden som jag skådat hos Leia för jag hoppas VERKLIGEN detta är trots och inget personlighetsdrag hos Leia, för gisses vilket monster hon är numera..

Nu kan säkert ett samband med stor uttråkning pga hennes ögoninflammation som hämmat henne i att få komma ut mm, men här är det strid i snart varje situation och eftersom jag lever med mottot att inte ta strid i varje fight som vi har så vinner hon en hel del och detta gör saken värre då hon inser att det är bara att sätta igång en strid så får hon som hon vill:-(

Igår tog jag faktiskt hem några strider för när det kommer till att vara i affärer och skrika sig blå efter godis, glass eller något annat så är jag ganska bra på att inte ge med mig:-) Så jag satte henne bestämt ner i vagnen, traskade bestämt förbi den stirrande kön(är ni så bakis så ni inte orkar oljud, håll er hemma) och sen fick hon skrika sig blå i vagnen efter pappa som var kvar i affären..

Visst tycker jag detta är jobbigt att bara låta henne skrika, men hon är såpass stor nu så hon vet mycket väl vad jag säger och hon måste börja lyssna bättre på mig och Jarkko när vi ger henne en tillsägelse, just nu ger hon oss ett hånflin och sen fortsätter hon med det hon inte får, vilket retar gallfeber på mig..

Nu hoppas vi verkligen att detta ska gå över innan semester, för gudarna ska veta att 4 veckor med detta monster orkar jag banne mig inte:-)



(lånad från google)


Ingen som har erfarenhet av alla dessa trotsperioder? Hur hanterar man dessa på bästa sätt??


Kommentarer
Postat av: Nina

hoppas det släpper snart. vet att det går upp å ner hela tiden. theo har varit så konstig denna vecka. verkligen blir sur. vet inte vad som är fel. om det oxå är en period. är det första perioden som leia har nu? eller har hon varit lite sådär innan?

2009-06-25 @ 21:18:48
URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0