Orkeslös och full av tidsbrist..

Usch denna vecka har verkligen känts som ett stort töcken då jag gått och lagt mig så fort jag fått Leia i säng, går och gäspar konstant och på allt detta så ser jag all tvätt som växer, dammråttorna som kryper fram i varje vrå..

Vem f*n orkar gå ock plocka varje dag, diska, tvätta, va social, jobba och sen va en bra mamma utan mindre sammanbrott minst en gång per dag?? Inte jag iallafall!!;-)

Jag låter det hellre se ut som f*n härhemma några dagar under veckorna och spenderar mina få kvällstimmar med familjen, trots att jag verkligen avskyr då det är rörigt, men med ett barn på 57 kvm så kan det inte bli annat än leksaker i varje vrå..

Jarkko försöker verkligen hjälpa till, igår chockade han mig med att stå och diska då jag kom hem, han hatar verkligen att diska och tar hellre golven då det är städdag så det gjorde mig verkligen glad att se:-) Tyvärr ser han inte röran som ett problem som jag gör;-)

Tid för mig själv är ganska lågprioriterat just nu så träningen har verkligen lidit så att säga, men jag har också mig själv att skylla där då jag inte alls orkat ta mig dit då tiden funnits så from nästa vecka ska träningen prioriteras till semestern..

Nä dygnet skulle behöva några fler timmar än dom 24 den har, då kanske man skulle få den sinnesro man behövde även under veckorna:-)


Kommentarer
Postat av: Nina

jo ja känner av det där jag med. inte skoj! alls! så ska man orka med vardagen på det. imorse då jag vaknade (av theo runt 9) så fick jag inte upp ögonen. det gick bara inte. ca hemskt. tog ett bra tag innan ja började prata med stackarn bredvid. men va svimfärdig alltså - av ren trötthet.



ja hoppas att du känner dig bättre snart. förhoppningsvis kommer solen tillbaka å ger dig lite mer ork! man brukar ju piggna till lite då iaf. det här vädret som är nu är ju hemskt trist!



stor kram

2009-06-04 @ 22:55:17
URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0