Ingen Midsommarångest här inte..

Så har vi kommit till dagen då dom flesta förmodligen lever i någon form av ångest, är det inte vädret som spelar in så är det vad man ska göra en sån här dag, maten ska fixas, brännvinnet kryddas bara en massa stress enligt mig??
 
För Midsommar ska ju firas med buller och bång oavsett om det öser ner både regn och blixtrar:-)

Jag är den där personen som verkligen avskyr dessa stora högtider såsom Midsommar, nyår mm. det skapar så mycket ångest i så många människor över vad man ska vara, vad man ska ha på sig, ja hela processen är ju ångest..Innan Leia kom till världen så jobbade jag helst dessa dagar, men nog har jag varit den där ångestpersonen som skulle ta sig till den där stora roliga festen och med facit i hand så har jag alltid haft roligare en söndagkväll på Kelly´s:-)

Man skapar sig så mycket förväntningar så det kan ju inte gå mer än fel, eller??

Nu har jag ju ett barn och för hennes skull så visst hade jag tänkt att vi skulle ta oss till antingen Skansen eller tagit båten till Utö idag för att låta henne få ta del av midsommardansen och dess traditioner, men nu är ju läget så att hon har ögoninflammation fortfarande och jag sitter med en jäkla förkylning så vi har inga andra val än att vara hemma och mysa med lite god mat och någon bra film ikväll istället, vilket passar mig bara bra en sån här dag med instabilt väder:-)

Hon fick ju iallafall dansa runt stången på Midsommarfirandet på förskolan i onsdags och vi siktar ju på en liten promenad för att söka efter lite blommor som vi kan binda en krans utav, för lite midsommarfin måste vi ju va, trots min pessimistiska syn på denna dag:-)


Önskar er alla en trevlig Midsommar trots väder och vind..

(Bilden är lånad från google)


Kommentarer
Postat av: Nina

Trevlig midsommar!

2009-06-19 @ 11:28:55
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: cicci

Trevlig midsommar till er från oss här i norr!!

2009-06-19 @ 12:30:52
URL: http://stellaelliot.blogg.se/?c=1187807906
Postat av: Nina

vi ska köra på avbet är tanken. men man måste kanske ha någe å röra sig där nere med oxå.. haha. plus att överleva då man kommer hem. han fick väldans mkt mindre 10 papp. så det är ju inte så att man kan spara in det nån annanstans tyvärr.. =/



svärmors hund dog imorse. så ledsamt.. hon va bara ett år äldre än ludde oxå. =/ å det hände så snabbt. ja har sagt till min man att efter denna hunden så får vi ta en paus i djur.. sen får vi se hur vi gör om vi skaffar en senare..



va ska du hitta på i helgen?

2009-07-25 @ 00:24:54
URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0