Sjukt var det här då!!

Ja det blev som jag misstänkte.
Leia blev idag hemskickad då hon inte är pigg som sig bör för att ta del av verksamheten, dock har hon ingen feber & är nu efter att ha sovit en hel del rätt pigg, men vi är hemma imorrn & ser hur läget ser ut då..

Tycker dock det är bra att dom inte bara går efter feber då jag absolut inte vill att Leia är där om hon är såpas hängig & inte orkar med allt skoj dom gör, idag var det ju hennes favvis skogsbesök på schemat & visst har hon babblat på om skogen nu på kvällen, men vi får väl gå dit en sväng imorrn kanske:-)

På mitt jobb är vi rätt lama tycker jag då det gäller barn som igentligen kanske skulle varit hemma en dag extra eller rent utav har en infektion på G i kroppen..


Jag kan förstå att det är stressande att vabba, men jag har lovat mig själv att inte känna vare sig stress dåligt samvete pga att Leia eller jag är sjuka detta år..

Har man skaffat barn så får man räkna med att vara hemma & hur roligt tror ni att ett barn som är hängigt har bland 13 vilda ungar omkring sig..

Tänk er själv in i att alla era kolleger  gapar omkring er & huvudet redan dunkar tillräckligt..

Vi kan relativt lätt dra oss undan & göra kanske några andra uppgifter, men det kan inte barnen..

Är dom på förskolan så måste dom medverka i verksamheten oavsett hur dom känner sig..

Nä regeln att skicka hem efter allmäntillstånd skulle vara just en regel på ALLA förskolor helt enkelt!!

Hur funkar det på eran förskola???





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0