Pulka VS Ikea!!

Idag har dagen varit i hög takt från det att vi klev upp till att jag nu sitter här & bloggar lite..

Jag & Leia tog pulkan & traskade iväg till sandgropen för att verkligen ta vara på snön innan den nu verkar tina bort..
Vi åkte en hel del men till slut var mammsen rätt trött i benen då backen är rätt brant & Leia verkade inte alls ge med sig så vi tog en omväg förbi Haribo hallen för att se om det var ngn form av hockey där..

Var åkning för allmänheten & det lockande inte mig att stå i en frusen ishall & se på så jag pockade med Leia som i sin tur galskrek efter hockey typ i hundra meter.. Roligt för mammsen att se att intresse finns, desto mindre roligt att folk stirrade på oss där jag genomsvettig bar på en trotsig unge som skrek desperat efter hockey..

Måste ta med henne på en match i hovet om det så bara är något skitlag som spelar!!

Kom iaf hem & Jarkko kom hem från träningen & eftersom han har tagit över köket med sina tatueringsgrejer & muttrar dagligen om att vi bor för trångt så komprimissade vi fram att han fick hörnskrivbordet i Leia´s rum & jag fick ett mindre databord i vardagsrummet igen & en soffa åker ut..

Så vi for till Ikea & shoppade en del så nu är det en fotölj jag ska ha så är sen min lilla hörna klar, hyllorna ska sättas upp på måndag & kanske kommer det då en liten bild oxå:-)

Jarkko blev oxå nöjd & nu kan han gadda ifred då Leia ändå sover inne hos oss fortfarande, ska dock bli ändring på det om jag får bestämma;-)

Kan dock säga att Ikea Kungens kurva suger & jag blir mest bara irriterad av att springa runt som en yr höna som gått vilse i denna jävla labyrint!!!

Så helt klart vinner min pulkatur med Leia mot att ruttna på ett överfyllt Ikea som man kan shoppa ihjäl sig på av en masssa onödigheter:-)

Hur har eran dag varit då??

Bilder från idag!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0