Inte ett spår av Julen!!

Nu har vi sagt adjö till Julen 2008 härhemma & skönt känns det med ett tomtefritt hem numera:-)

Leia var ju först lite smårädd för tomten innan jul, men sen då tomten över en natt lämnade en hel drös med julklappar både härhemma & hos morfar så blev hon ju rätt nyfiken på denna varelse & det slutade med att dagarnas samtalsämne var tomten & att Leia skulle få mer julklappar enligt henne, att detta bara sker en gång per jul ville hon inte veta av!!

Jaja jag & Jarkko (elaka föräldrar som vi är) tog ju vara på hennes besatthet av tomten & julklappar & körde väl några dagar med att för att tomten ska komma så måste man äta mat, sova & alltid lyssna på mamma & pappa för tomten han ser allt & skakar på huvudet om Leia inte gör som vi vill..

Det hela slutade med en rädd Leia som tillslut inte vågade gå in till köket för där var ju en hel drös med tomtar på gardinerna så numera är T-ordet förbjudet härhemma:-)

Så idag tog vi farväl av alla tomtegardiner & dylikt & Leia sa hejdå & tycker det är bra att tomten numera bor i källaren ett tag för då kan han inte se henne lika bra.

För vem vill vara snäll 24/7??:-)

39e9bec0.jpg


Kommentarer
Postat av: Angelica

Ser att det finns fler föräldrar som använder tomten att hota med :)

Min föräldrar gjorde det också ett tag var jag skit rädd för tomten.

Min jul den ska flyga ur huset i morgon tänkte jag.



Kram och ha en bra kväll

2009-01-06 @ 17:05:05
URL: http://guldkragens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0