Dagens Middag..

Hittade ett smarrigt recept på allt om mat där kyckling var huvudingrediensen.. Eftersom Kyckling tillhör favoriten härhemma så passade ju detta bra:-)

Till det serverade vi en enkel sallad smaksatt med lite olivolja & kryddor efter smak..

Smarrigt & kolhydratfattigt helt enkelt..




Mozzarellakyckling med zucchini.





Ingredienser

4 portioner

4 st

kycklingfiléer

1 st

zucchini

4 st

tomater, soltorkade, marinerade

125 g

mozzarella

1 tsk

salt

1 msk

olivolja

1 krm

svartpeppar, nymald

0,5 st

basilika, kruka

Tillbehör:

kokt pasta

 



Utbankad kycklingfilé blir både godare och går snabbare att laga till.



Gör så här

1. Sätt ugnen på 250°.
2. Skär zucchinin i 1/2 cm tjocka skivor. Skär tomaterna i strimlor och osten i skivor.
3. Banka ut kycklingfiléerna med en liten kastrull och salta. Stek dem i 1/2 msk olja ca 2 min per sida. Lägg dem på ett ugnssäkert fat.
4. Stek zucchiniskivorna ca 1/2 min per sida i 1/2 msk olja. Lägg dem lite omlott ovanpå kycklingen. Lägg på tomater och ost.
5. Gratinera i övre delen av ugnen i 4-5 min. Strö över svartpeppar och grovhackad basilika.


 


Kommentarer
Postat av: Angelica

Det lät riktigt gott. Middagen här idag ble Ungsgratinerad falukorv och potaisgratäng..

Kan nog vara en bra ide att skriva upp dina tvättider :)

2009-01-31 @ 20:04:11
URL: http://guldkragens.blogg.se/
Postat av: Krista Koivuranta

besök min blogg :P

2009-01-31 @ 20:06:42
URL: http://skiitunge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0