Nu blir det flytt...

Yes.. Vi fick lägenheten i Blackeberg så nu stressar jag mest runt på nätet för att hitta alternativa förskoleplatser till Leia då det verkar kört att få genom den kommunala kön, men tyvärr så blir jag inte klokare av det..

Kommer att flytta in första veckan i januari och Stockholm stad kan erbjuda mig från den 1 mars då garantin börjar gälla, vilket inte alls funkar för oss med andra ord, att pendla ut till Västerhaninge för att låta henne gå kvar den tid man får går ju bara inte, då får vi ju börja kliva upp klockan fyra och det säger ju sig självt:-)

Nä får väl anlita en barnflicka i värsta fall några månader då:-)

Men skönt som tusan att få ett alldeles eget ( ja nästan eget då) sovrum igen, vi vet ju inte hur lägenheten ser ut heller så det blir ju en överaskning i sig då vi kommer dit med allt vårt bohag:-) Dock får vi dom flesta rummen nytapetserade, är bara köket och ett av sovrummen dom inte gör något åt, men det kan vi fixa själva:-)

Är så jäkla glad att jag äntligen får mig ett hyreskontrakt i denna stad så att jag kan få chansen att byta upp mig när den tiden är kommen och då vi sen sålt denna lägenhet ska jakten efter vår alldeles egna sommarstuga ta form:-)

Nä fy fan idag är en bra dag trots halsont och feberkänningar i kroppen:-)

Kommentarer
Postat av: cicci med familjen

grattis gumman

2009-12-11 @ 10:07:49
URL: http://www.castella.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0