Utrensning..

Idag så verkar hösten ha kommit på allvar här utanför mitt fönster, det stormar till titt som tätt i träden och man känner hur värmen avtar dag för dag nu...


En höstdag för 2 år sen..



Hösten är vacker med alla dess färger, men jag som är vädermänniska får ju även mina deppiga perioder mellan höst och vinter så det tar ju bort det vackra för mig.. Tur jag har min underbara familj som ger mig lycka och som tar bort det mesta av min ångest iallafall..

Men dagar som denna så kan man utnyttja lite som en stor utrensardag, behövs rensas ut rejält i min och Jarkko´s garderob för att skänkas bort eller läggas ner i källaren.. Leia´s kläder ska sorteras i bortskänkes, sparas och säljas högar och det är rejält med kläder som ska säljas så det får helt enkelt bli ett paketpris antingen på Blocket eller Tradera.. Orkar helt enkelt inte på att dutta med ett paket för varje klädplagg..

Igår rensade vi ut vårt enormt otympliga skrivbordshörna som fått ta upp en massa plats i Leia´s rum för Jarkko´s tattohörna så nu ska det möbleras om lite i hennes rum samt rensas ut bland leksakerna.. Det mesta åker ner i källaren förutom hennes duplo och köksgrejer.. Tycker helt enkelt det är överskattat att ha en massa leksaker i barnrum, som Leia som knappt använt hälften av sina saker i sitt rum.. Nä bort med allt som bara samlar damm helt enkelt..

Jarkko är för tillfället ute och joggar och jag har satt upp mig på reservplats på Body pumpen ikväll, får hoppas att jag får komma in..Har bokat redan för nästa söndagens pass då det oftast blir fullbokat då vädret har gjort sitt..Men annars kör jag mitt personliga träningspass en timme..

Imorgon är ju vägningsdag och ska jag vara ärlig så har det nog inte hänt ett skit hos mig:-)

Kommentarer
Postat av: Nina

innan theo kom så var vi där ett år. å då hyrde vi bil. johan sa aaaaaaaldrig mera bil i turkiet. de kör verkligen som dårar. så det förvånar mig inte att de inte har nån bra säkerhet för barnstolarna..



tror johan slog upp oxå å då var det turkiet å grekland som hade högst dödlighet i trafiken räknat med hela världen. så sjukt. att dem inte är mer måna om sina liv?!

2009-08-16 @ 10:37:40
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nu kör jag igång en tävling i samarbete med Stellakei.

Där du kan vinna en par snygga solglasögon =)

Till ett värde av 699:-



http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavling-solglasogon.html



Var gärna med

Kram//M

2009-08-16 @ 14:08:57
Postat av: Heyli

duktiga ni är som rensar bort allt som inte behövs, har väldigt svårt för de jag trots att jag inte använt sakerna på länge :p



hihi tack :) tycker också de är roligt med sånt som man är ensam om att ha, mer personligt så :)

2009-08-17 @ 01:05:24
URL: http://heyli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0