Ja vad säger man??

Nu har Leia klippt till igen och det bokstavligt talat om man säger så:-)

Jarkko hämtade henne igår på förskolan och fick då förklarat för sig att Leia och hennes bästis suttit och klippt och klistrat, pedagogen går iväg och kollar till några andra barn och hör efter ett tag en massa fnitter från tjejerna som sitter och klipper och klistrar.

Hon undrar naturligtvis vad det är som kan vara så roligt inne hos dom så hon går dit och får se dom två som står och klipper varandra i håret fnittrandes:-) Enligt personal´s utsago så ska Leia dock ha hunnit klippa än mer på bästisen så hur hon ser ut undrar jag allt, Leia har numera en kort stubb mitt på håret och jag kan väl inte göra mer än att skratta åt det då Leia inte ser på, men hädanefter ska dom iallafall hålla koll då dom sitter och klipper och klistrar..

Härhemma har vi ju fått gömma undan saxarna efter förra incidenten:-)

Frågar man Leia om vem som kom på iden så säger hon såklart att det var bästisen, men jag vete tusan om det inte är min lilla *ängel* som kom på denna ide jag?? Hon verkar ju sannerligen ha en förkärlek till att klippa hår så hon kanske blir det mamma alltid drömde om..Frisör med andra ord:-)

Hade jag vetat detta då jag sprang runt som en tok och inhandlade presenter till hennes födelsedag på söndag så hade defenetivt en sminkdocka kommit med hem:-) Minns själv hur man dissekerade sminkdockans hår och tyckte det blev sååå snyggt:-)

Men men barn är barn och det är ju såå underbart med deras småbus som förgyller ens liv:-)


Kommentarer
Postat av: Lotta

Kul :-) Fick själv håret avklippt på dagis som barn. Jag minns än hur fin jag tyckte att jag blev. Dagisfröken började gråta, (hade långt hår innan insidenten) Jag och min kompis förstod inte vad hon var ledsen för. Jag visade stolt upp min nya frisyr för mamman när hon kom. "Wow vad tjusig du är" sade hon och jag växte 2 meter. Kompisen som klippte är idag frisörska. Det växer ut igen och det är kul att du tar det så bra!

2009-09-04 @ 20:45:23
URL: http://lyckligalotta.se/bloggen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0