Sparken!!

Programmet Rent Hus är ett rent ut sagt äckligt program där två tanter åker hem till mindre städsugna personer, visst kan man ha åsikter ang, deras olust att städa & hur man igentligen ens klarar av att leva i en sån smutsig miljö..

Men att få Sparken??

Visst hon jobbar/jobbade i en lite thebutik & det gäller väl att hålla sin hygien ren, men om hon nu har jobbat där ett tag & ingen har haft en antydan till att hennes hygien skulle va lika katastrofal som hennes hem, ja då tycker jag att det är åt helsike att dagen efter programmet få sparken, sen kan cheferna försöka förfina detta genom att påpeka att det inte fanns jobb osv...

Jag har jobbat på så många olika ställen inom restaurang, både finare & sunkigare & jag kan nog tala om att på vissa ställen blir man mörkrädd över en dels hygien.. Men inte har dom fått sparken för det så varför ska någons hem oavsett att det ser ut som en gristia få en sån stor betydelse??

Det är väl inte hemmet kunden ser eller???

Nä här hoppas jag verkligen Facket hoppar in & hjälper den stackars tjejen som uppenbarligen själv insåg hur dom bodde & ville ha hjälp för att få en nystart i sitt nya samboliv, men hur kul är det då att få sparken??

Skärpning arbetsgivaren!!



Kommentarer
Postat av: majan

jag håller helt med. man ska inte få sparken för hur det ser ut i ens hem. huvudsaken är väl att man sköter hygienen när man har ett sånt jobb och framför altl gör ett bra jobb.

2008-03-20 @ 09:06:25
URL: http://majan.blogg.se
Postat av: Marra

Det var precis min tanke, men det var inte många som hade samma tanke som mej om man läser vad andra har skrivit. Jag tycker synd om henne och tycker inte att det är hemmet de ska titta på, utan hur hon jobbar! :)

2008-03-20 @ 09:16:28
URL: http://loveorhates.wordpress.com/
Postat av: Bitte

Tänk er att en del av kundkretsen sett programmet. De berättar sedan för vänner och bekanta att på "kaffebutiken jobbar det en tjej som har slagit rekord i skitighet hemma hos sig". Jag skulle i alla fall inte vilja handla av henne mer. Inte särskilt bra pr, eller?

2008-03-20 @ 10:12:38
URL: http://bittesbus.blogg.se
Postat av: Linda

Majan & Marran: Ja det är väl ändå hur hon sköter sitt jobb som spelar in & har dom inte haft ngt att påpeka ang, hennes arbetsätt el, hygien hittills då tycker jag det inte finns ngn ursäkt att sparka henne..

Bitte: Ja visst kanske det är dålig PR, men saken hör ju till att dom visste att hon skulle va med, dom gav henne inte ens en dag efter programmet att förklara sig el, ens kolla hur det skulle påverka deras försäljning..

Denna tjej har ju sökt hjälp ang, städning så hon ville ju bryta detta mönster & få en spark därbak för att komma igång..

2008-03-20 @ 12:39:59
URL: http://crazybeautifulworld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0