Fram för lag om skötbord på alla offentliga toaletter!!!

Det snackas om att vi ska bli så jäkla jämlika i det här landet så att nu ska minsann herrarna få skötbord på sina toaletter mm.. Men man kanske först & främst ska se till så att skötbord överhuvudtaget existerar på offentliga toaletter om det så är en restaurang, galleria el vart f*n du nu är...

Man kan ju nästan kalla det diskriminering av våra små, då det verkar som att deras rättigheter att göra sina behov om det så är i en blöja inte existerar..Visst finns det golv, men lägg dig själv på ett hårt stengolv så får du se hur skönt det är.. Alla har inte svindyra skötväskor med mysigt underlägg i på köpet...

Varför jag tar upp detta idag, är helt enkelt för att idag tröttnade jag på detta...

Var på restaurang idag & detta är en nyrenoverad restaurang där allt är toppfräscht... Känner en mindre behaglig doft från Leia & jag plockar på mig väska & Leia & traskar iväg....

Öppnar dörren & ser saknaden av skötbord...Hm, ja vad gör man?? Blöjan måste ju bytas & Leia ligger ju inte still på ett hårt golv oavsett vad jag lägger under så det var bara att ta av kläderna & blöjan ståendes & sen tvätta rent med ett X antal tvättlappar...Var inte den minsta lasset heller, men hon tog det coolt iaf....

Ja jag vet inte.. Det kanske bara är jag som retar mig på detta?? Men jag tycker iaf att finns det handikappanpassade toaletter så kan man ju oxå se till att stoppa in ett skötbord oxå.. Kan väl inte kosta många kronor extra eller???

Jaja man ska väl va glad att hon inte gör nummer två alltför ofta ute på stan:-D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0