Jämnställdhetsbonus!!

Klickade mig runt då jag fann denna intressanta artikel om vad Moderaterna nu har på G!!

Säga vad man vill om denna regering, men detta förslag ser jag som ngt positivt & i rätt riktning i målet om ett mer jämnställt samhälle..

Saken är väl bara det att i många fall så måste man kanske även ta hänsyn till sin arbetsplats & se hur läget ligger till där just denna vabben osv.. Finns många brancher där ngn vikariepool inte finns & vikarier inte finns att tillstå som kan jobbet.. 

I mindre företag så kanske det står & brister med en man kort!!!

Härhemma ligger vi dock bra till att få denna eventuella onus, då Jarkko både gått ner i tid samt vabbat lika mycke som jag nu denna termin, så visst 3000 till skulle ju inte sitta helt fel hemma hos oss:-D...

Men visst kan jag säga att jag gärna just nu är hemma då det ska vabbas,Älskar ju att få va tillsammans med mitt barn men eftersom samvetet till mina arbetskamrater även spelar in så splittar vi...

Blir iaf intressant att följa & se om detta går igenom & man kanske får in en liten extraslant till semesterresan..

Vad tycker ni därute då???



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0