Blogga, Nutidens Terapi!!!

Att blogga kan va ett billigare alternativ till att gå i terapi, bara man är beredd att öppna sig för Världen utanför...

Jag har alltid haft ett behov att få skriva av mig & gärna i form av dagbok, dikter ja bara att få ut sina tankar från denna lilla skalle är rätt skönt.. Min psykolog sa det då ja gick hos en sådan, var väl runt 22-23 år då & hela skallen var fylld till bristningsgränsen av plågosamma demoner..Att det finns inte en människa som klarar av att leva med sig själv & sina demoniska tankar & att man måste tömma sig ibland.. Annars går man helt enkelt in i väggen som jag gjorde..

Jag har alltid varit bra på att skriva ner mina tankar, desto värre på att prata om det.. Men jag börjar bli bättre & sen jag blev mor så har jag blivit känsligare samt fått ett större behov att få prata om allt som sker & har skett...Kanske är det ett sätt att inse att nu är man vuxen, & vad Leia behöver är en stabil mamma & inte ett nervvrak:-) JA prata är bra & det är skönt att få prata av sig med sina vänner som känner en från grunden, som vet varför jag ibland reagerar som jag gör....

Men nu använder jag även detta sätt för att tömma mina tankar & även om man kanske inte öppnar sig helt till botten, så lättar det iaf lite på trycket....

Min dos av terapi idag!!

Tjingeling!!

Ja nu har jag


Kommentarer
Postat av: Anonym

Alla behöver vi terapi.... Somliga mer än andra. Kanske jag kan börja blogga lite bättre, så jag slipper gå hos hjärnskrynklaren. känner aldrig att det blir bättre av det ändå! Depressiv som man är!:-(

2007-09-15 @ 19:16:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0