Att prioritera tiden som småbarnsförälder!!

Ja det är inte det lättaste detta med tiden som småbarnsförälder...

Har ju inte varit ngn höjdare innan mitt liv som mamma att ta hand om tiden & man får ju varje dag göra sina val av VAD man vill hinna med just denna dagen...

När Leia väl sover så gäller det att vara snabb för att hinna med, sover ju sällan längre än 45 min så här gäller det att prioritera & göra sina val snabbt:-)

Idag stod det mellan 3 saker som kändes någorlunda viktig denna dagen, Jarkko kommer ju hem sent idag då han ska träna efter jobbet...

* Scrappa! Påbörjade lite igår på en ny LO.. Känns ju som jag aldrig hinner sätta mig ner med dom på kvällarna...

*Äta lunch i lugn & ro & bara slappa! Behövs då Jarkko är borta längre dagar...

*Städa!!! Ja det behövs dagligen i våran hundhårstäckta lght...

Och valet for på att städa då jag bara går & irritera mig annars på allt hundhår som viner fram typ 5 minuter efter man dammsugit:-O KAn inte begripa hur han släpper så mycke hår???

Hann med att både dammtorka & dammsuga alla rum förutom sovrummet & badrummet, får ta dom ikväll då J är hemma.. Skulle precis börja skura då krabaten som en klocka vaknar upp efter 45 min... Ja det var bara att slänga till henne lite leksaker & fara runt med moppen i snabb takt..

Sen blev det pannkisar.. Gör ett stort slag för pannkaksmix.. Helt super att ha hemma då man inte har så stor lust att gå till affärn för att inhandla allt som behövs i en smet...

Leia som håller på att lära sig äta själv, oftast med hjälp av händerna dock tyckte det var roligare att mata Gaston med dom, men lite slank ner i hennes lilla mage oxå:-)

Nu ska vi ha en liten sångstund, sen blir det affärn för lite shopping till min underbara Lasagne jag ska laga till middag idag:-)

Tjingeling!!!

Kommentarer
Postat av: cicci Med Familjen

Ja du gumman!!
jag vet hur det där känns!! fast måste säga att din tös sover mycket mindre än vad elliot gjorde, han kunde ju iallafall ibland dra ett 2 timmar pass, fast man viste ju aldrig hur länge han skulle sova...
nu så är han en klocka efter en timme då vaknar han!!

2007-09-11 @ 22:50:06
URL: http://stellaelliot.blogg.se/?c=1187807906

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0