Sverige Sverige Fosterland!!!

Ja detta land är helt snedvridet tragiskt numera...

 Under min barndom var vi barn ute & lekte på gårdarna dagarna i enda, inte fanns några som helst onda tankar över Vad som kan hända?? Vi behövde inte springa in var 10 min för att visa oss el, att föräldrarna inte kunde släppa blicken från utegården... Det värsta som kunde hända var att vi busungar tog till att dra till bäcken el, lillskogen för att göra ngt bus såsom jaga grodor/ödlor...Fula gubbar vad va det?? Fulla gubbar visste vi vad det var men fula???

Numera vet man inte alls vad som kan ske bara man tittar bort ngn minut så kan hela ens värld som förälder vara upp & ner...

Varför skriver jag detta???

Denna helgen i början av Oktober har det hänt 2 tragiska händelser i vårat lilla land...

Den ena händelsen, där jag anser finns bara offer & att ett helt samhälle bär skuld till händelsen är den 50 åriga pappan som i sin desperation skjöt 2 ungdomar med den enas utgång som blev döden...Hur kan en hel by känna sån maktlöshet & rädsla att man inte vågar ta tag i detta problem med detta ungdomsgäng som härjat runt i 2 års tid???

Såg på nyheterna idag & där socialkontoret i kommunen påstår att polisen som uppenbarligen haft kontakt med dessa pojkar ( senast förra veckan var några av dom inne för samtal) inte vidarbefodrat detta till socialen...Så Varför inte meddela detta då det rör sig om minderåriga pojkar??? Varför tog inte föräldrarna till pojkarna i med hårdhanskarna?? Lås in mopederna & låt dom vara inne på kvällarna tills dom kan visa att dom kan bete sig..

Men nu är allt över & det enda som finns kvar är en hel by i chock, två familjer vars liv är märkta för livet...Men frågan som alla ställer sig är Hur detta kunde få gå så långt???

Sen har vi den tragiska misshandeln med dödlig utgång i STHLM.... Vad lever vi i för samhälle när ungdomar har så mycke hat & ilska i sig så att dom mobbar, misshandlar ja tom som nu dödar för att visa sin makt??? Vart finns alla vuxna såsom föräldrar, lärare, myndigheter mm?? Vi måste ju på ngt vis nu markera att detta är så onödigt, så fel, så fegt.. Vi måste visa oss på gatorna igen, vi måste hitta lösningar till dessa ungdomar som har tendenser att hamna snett.. Varför inte lägga ner lite mer pengar på vår framtids innevånare & ordna till lite nya ungdomsgårdar istället för att stänga ner alla i förorterna...

Nä idag går mina tankar till alla inblandades nära & kära & jag blir ju så skrämd över denna tragiska utveckling i vårt samhälle, för hur ska jag när den dagen kommer våga släppa ut det viktigaste i mitt liv??

Min Dotter!!!! 

ljus.jpg   Tänder ett ljus för alla inblandade!!!

 


Kommentarer
Postat av: AKP

Bra skrivet!
Kan bara hålla med ..
Tragiskt ... Tragiskt..
Visst var de väl bättre förr ändå? :/

2007-10-09 @ 07:39:03
URL: http://akp.blogg.se
Postat av: cicci med familjen

Ja vart är vi på väg?
Kan bara hålla med dig!!
*tänder ett ljus jag med för alla som drabbas*

2007-10-09 @ 11:22:01
URL: http://stellaelliot.blogg.se/?c=1187807906

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0